kapitel 20 - Att ta bodyshoots?

 
TIDIGARE KAPITEL:
  ”Jag förstår verkligen inte hur du inte kan ha haft sex med honom än. Han är ju fan en vandrande sexgud” sa Emily och jag skrattade högt åt hennes smeknamn på honom. För ärligt talat så stämde det bra in på honom.

  Jason var en vandrande sexgud och jag slår vad om att om jag faktiskt hade vart den tjejen som hade sex med olika killar så skulle jag ha haft sex med honom för länge sen. Men nu är jag inte den personen. Jag ville i alla fall vara tillsammans med killen som jag tappar min oskuld till och Jason kommer ju aldrig falla för mig så det kommer ju aldrig hända att jag har sex med honom.

 



 

  ”Vi kör igen. Och den här gången Nate, se till att verkligen lyfta upp Brianna. Hon har inget att arbeta med annars” ropade våran tränare och Nate suckade högt.

  Vi var dem enda som var här tillsammans med våran tränare. Vi hade vart här i nästan två timmar snart och vi har fortfarande inte lyckats ta oss igenom våran rutin som vi hade. Vi skulle ha uppvisning snart och vi har fem olika numer som vi ska uppvisa med. Tre bara vi två sen ett öppnings nummer och avslutningsnummer med restan av dansgruppen. VI höll fortfarande på med det andra numret som bara vi skulle ha och vi kommer inte vidare hur mycket vi än försöker. Eller jag försöker men jag vet inte va Nate håller på med. Han har inte gjort mycket rätt idag. 

  Han blandar ihop stegen, glömmer bort stegen och har tappat mig totalt fem gånger bara den här träningen. Visst så tappar även dem bästa tjejen ibland när man ska träna in ett nytt lyft. Det är något jag kan förstå. Men det här var inte ett svårt lyft, vi har gjort ett liknande förut och jag förstår inte vad hans problem är. Jag vill avsluta efter att jag ramlade nu senast men min tränare tillät inte det. Jag hade börjat få ont i min höft, arm och axel vilket är dem kroppsdelar som jag antingen ramlat på eller försökt att ta emot mig med. Nate hade aldrig tappat mig så här mycket förut och om han tappar mig en gång till så kommer jag att gå här ifrån vare sig min tränare tillåter det eller inte.

  ”Och sätt igång musiken”

  Musiken började spelas någon sekund senare när vi båda ställt oss i ordning och vi började göra det som vi skulle. Vi kom fram till lyftet igen och jag kände hur jag tvekade en aning innan jag gjorde mitt språng mot Nate. Han böjde lite på knäna för att få bättre utgångspunkt. Sen i samband med att jag hoppade upp greppade han tag om min midja och lyfte upp mig.

  Jag var beredd på att jag skulle falla, att jag skulle slå i marken när som helst. Men det hände inte den här gången. jag öppnade ögonen och andades lättat ut när jag såg att jag var i luften. Nate hade klarat det den här gången. Han hade inte tappat mig.

 

 

 

  Jag log smått men jag antar att jag tog ut segern för tidigt. För när han väll skulle släppa ner mig igen tappade han greppet om mig och återigen föll jag med en hög duns till golvet.

 

Jasons perspektiv

  ”Killar kommer ni någon gång? Vi måste åka nu om vi ska hinna hämta Brianna innan. Hon slutar om en timme och det tar ett tag att komma dit” ropade jag irriterat upp till killarna som tog en evighet att göra sig i ordning.

  ”Vi kommer Jason ta det lugnt. Vi kommer att hinna dit i tid utan problem ska du se” sa Chaz när han kom ner för trappan och jag suckade högt.

  ”Jag vet att vi hinner dit i tid men jag hade hoppats på att komma lite tidigare. Du vet, hinna se min tjej dansa lite innan hon slutade”

  Chaz slog upp i ett stort leende och jag förstod direkt åt vad ”Din tjej huh?” sa han och jag suckade återigen högt då jag visste att han inte skulle släppa det här ”Jag trodde du sa att du inte gillade henne. Att hon bara var en kompis som du absolut inte skulle fall för då du, om jag ska citera dig ’inte håller på med den skiten’ när det kommer till kärlek”

  ”Och det gör jag fortfarande inte” okej så det där var en lögn ”Jag gillar inte Brianna” en till lögn ”Det enda bra med henne är att hon hjälper mig med det här och hennes kropp som man kan kolla på” och varför inte lägga till ännu en lögn.

    Jag hade börjat gilla Brianna som mer än bara en kompis och det var inte pågrund av hennes kropp. Det var hela hon. Visst hennes kropp hade väll en stor del i det då hon var snygg som in i helvete. Men det var inte allt, det var hennes personlighet, hennes leende, hennes skratt och fnitter som var som musik i mina öron. Sen så hade vi ju även hennes läppar, dem kändes alltid så perfekta mot mina. Känslan som jag fick när hon kysste mig och rörde mig var obeskrivlig. Jag har aldrig känt något liknande. Jag kan bara koppla till det som Alex berättade när han gillade Amanda. Fast det här kändes bättre, det här kändes mer. Om ni förstår vad jag menar.

  ”Dude, du är helt och hållet förälskad i henne” skrattade Chaz fram med det största möjliga leendet på läpparna.

  ”Vad pratar du om? Jag gillar inte Brianna. Hur många gånger ska jag behöva säga det innan ni får in det i era tröga huvuden?”

  ”Du kan säga det hur många gånger du vill men du kan inte lura mig McCann. För du erkände själv nyss att du gillade henne”

  ”När har jag gjort det? Jag har ju bara stått och sagt att jag inte gillar henne. Hur kan du få det till att jag gillar henne?”

  ”För att du tänkte högt. Du erkände att du gillade hennes personlighet, leende, hennes skratt och fnitter som var som musik för dina öron. Du erkände även att du gillade känslan som du fick när hon rörde och kysste dig” sa han och jag kollade chockat på honom. Hade jag verkligen vart så klantig att jag erkände mina känslor för Brianna? Tydligen och nu så kommer jag ju inte kunna neka mina känslor för henne. I alla fall inte till Chaz.

  ”Okej jag gillar Brianna. Men det är ingen big deal så kan du snäll bara släpp det?”

  ”Ingen big deal? Jason hur kan inte det här vara något stort? Det här är första gången som du faktiskt gillar gillar en tjej. Det här är första gången som du inte har sex med tjejen och lämnar sen direkt där efter. Hur kan det inte var något stort för dig?”

  ”För att jag inte kommer att göra något åt det. Det kommer inte förändra något”

  ”Varför inte?” frågade Chaz nästan upprört och kollade med stora ögon på mig. Som att jag hade tre huvuden eller något.

  ”För att det aldrig skulle gå. Du måste ju förstå att det aldrig skulle sluta bra för henne. Vi har fiender om du inte kommer ihåg det. Om dem visste att jag gillade henne skulle dem använde henne emot mig och jag kan inte utsätta henne för det”

  ”Och vad är skillnaden nu då? Jag menar hela poängen med det här avtalet eller vad det nu är ni har är väll att folk ska tro att ni är tillsammans, att ni gillar varandra. Vad säger att ingen gör något mot henne nu?”

  ”För att folk inte tror att jag är den personen. Folk tror att jag bara utnyttjar henne och använder henne för hennes kropp. Dem tror att hon är min bitch eller något och jag vet att det är taskigt mot henne men jag vill hålla det så. Det håller henne säker vilket gör att hon är ur fara. Eller det är i alla fall vad jag hoppas på”

  ”Jag förstår det men kom igen Jason. Du kan inte låta henne gå eller hur. Det är uppenbart att hon gillar dig också så varför kan du inte bara släppa din stolthet och faktiskt erkänna det för henne.

  ”För att jag inte kan vara så självisk. Genom att behålla henne och ha henne för mig själv utsätter jag henne för fara och jag kan inte det. Inte med henne”

  ”Justin du vet mycket väll att du aldrig skulle låta något hände henne och att vi skulle göra allt för att hålla henne i säkerhet också. Vi skulle inte låta något hända med henne, vi skulle stå bakom dig”

  ”Jag vet det Chaz, jag tvekar inte på det. Men det skulle även inte funka okej. Vi är för annorlunda plus jag tror ärligt talat inte att det finns någon chans att hon skulle kunna falla för mig”

  ”Varför inte?” frågade Chaz och jag antog att han hörde sorgen i min röst. För även om jag inte skulle tillåta mig själv att hamna i en riktig relation med Brianna så kan jag inte låta bli att önska att hon gilla mig tillbaka. Att vi skulle kunna ha något tillsammans. Men även fast hon gillade mig så skulle det aldrig fungera ändå. Jag skulle aldrig kunna vara så självisk mot henne.

  ”För att jag är ett monster och hon förtjänar bättre”

 

  Vi kom fram till Briannas danssal och jag hoppade snabbt ut ur bilen. Jag låste det fort innan jag började gå bort till ingången med killarna kort efter mig. När vi kom in såg jag ett antal olika dörrar med olika sal nummer på och jag kollade frågandes runt mig. Vilket av alla dessa salar är Brianna i då?

  ”Vi kör igen. Och den här gången Nate, se till att verkligen lyfta upp Brianna. Hon har inget att arbeta med annars” hörde jag någon ropa och log smått. Jag styrde mina steg mot salen som rösten kom ifrån och min blick föll snabbt på Brianna som stod uppe på scenen som stod en bit bort.

  Hon stod vid ena sidan av scenen medan Nate stod på den andra. Musik började spelas och dem båda började dans mot varandra. Brianna hade ett litet leende på läpparna men med tanke på hur hon rörde sig så såg det ut som att hon hade ont någonstans.

  Men jag la ingen vikt på det. Istället kunde jag inte slita min blick ifrån hennes kropp och kände hur ett viss lust spreds inom mig. Brianna hade endast på sig en bikini liknande dräkt som kramade hennes kurvor perfekt. Jag kunde inte slita min blick ifrån henne och jag kände hur mina byxor blev lite tajta ”där nere”.

  Brianna sparkade upp med benen och stannade kort så innan Nate greppade tag om hennes ben. Jag vet inte vad jag hade tänkt mig att han skulle göra med hennes ben men inte det här i alla fall. Han drog i hennes ben så att hon sträckte ut dem ännu mer och jag kände hur mina ögon växte till det dubbla.

 

 

 

 

  Dem fortsatte att dansa och jag lyckades dra mig ur min koma eller vad man ska kalla det. Jag vände mig mot killarna som stod med ett liknande ansiktuttryck till vad jag hade innan. Robert verkade vara den första som fick tillbaka fattningen av dem och jag hörde honom mumla något i stil med ”Damm, tänk på alla dem olika ställningarna man skulle kunna göra med en tjej som hade dem benen” det störde mig en aning men jag lät det vara. Ville inte göra en stor grej utav det då dem förmodligen skulle misstänka något.

  Jag vände tillbaka blicken till scenen men önskade nästan att jag inte hade gjort det. För det jag nu fick se fick mitt blod att koka utav ilska. Brianna föll hårt till golvet med en hög smäll och ett högt skrik som lämnade hennes läppar. Jag tog några steg framåt för att endast bli tillbaka dragen igen. Jag försökte slita mig loss men Mike och Chaz hade ett fast grepp om mig. Dem höll mig tillbaka och det spelade ingen roll hur mycket jag försökte komma loss för nu höll även Ryan och Robert i mig. Men jag brydde mig inte. Jag försökte fortfarande komma loss så att jag kunde slita av huvudet på Nate som hade tappat henne.

  ”Jason fucking lugna ner dig. Du vill inte ställa till med en scen” muttrade Mike och jag skakade smått på huvudet innan jag faktiskt lugnade ner mig. Att slå Nate skulle inte hjälpa Brianna på något sätt, förmodligen bara stjälpa henne.

  Jag hörde hur deras tränare avbröt träningen och jag såg hur Nate snabbt försvann iväg till vad jag antog var killarnas omklädningsrum. Jag såg hur Brianna smått haltade åt andra hållet och jag trängde mig snabbt förbi killarna innan jag gjorde min väg ner till henne. Hon märkte inte att jag kom vilket jag tog till min fördel.

 

Briannas perspektiv

  Vår tränare avbröt träningen och jag suckade lättat ut. Jag tror inte att jag skulle kunna ta ett fal till. Det här sista fallet tog verkligen och jag kände hur min höft värkte ordentligt nu. Jag ställde mig upp och såg att Nate redan var av scenen. Han hade inte ens hyfs att hjälpa mig upp trotts att det var han som tappat mig. 

  Jag sa hejdå till min tränare innan jag smått haltande började gå bort till tjejernas omklädningsrum som låg till höger om scenen. Halvvägs dit kände jag ett par armar lindas runt min midja och ett par läppar som började placera kyssar över min hals. Jag kollade ner på armarna som var lindade runt mig och kände fort igen tattueringarna som var på hans armar.

  ”Hej baby” mumlade Jason mot min nacke och jag kände hur ett leende spreds på mina läppar. Jag snurrade runt i hans famn vilket fick hans läppar att lämna min hals. Men jag klagade inte då jag nu istället kunde pressa mina läppar mot hans. Mina händer var snabbt inflätade i hans hår, hans armar var fortfarande lindade runt min midja medan hans läppar började röra sig perfekt med mina. Jag log smått in i kyssen men drog mig fort undan när Jason la sina hände på mina höfter och jag kände hur smärtan blev värre.

  ”Brianna jag är ledsen, jag menade inte att” var allt Jason hann säga innan jag tystade honom genom att snabbt pressa mina läppar mot hans.

  ”Jason det är lugnt. Du visste inte att jag hade ont eller hur”

  ”Faktiskt så visste jag det” svarade han och jag kollade frågandes på honom ”Vi kom hit för ett tag sen så jag såg när den där jäveln tappade dig”

  ”Jason det är ingen stor grej. Det händer hela tiden. Även med dem bästa” sa jag och även fast jag var lika irriterad som han verkade vara. Förmodligen mer men jag hade ingen lust att se Jason slå Nate. Även fast det skulle vara skönt att se så ville jag komma bort från allt idag. Där av hade jag valt att säga ja till Jason när han frågade fall jag vill komma med. Jag skulle kunna glömma allt. Jag skulle kunna vara med Jason och bara glömma alla problem. 

  Vad kunde bli bättre?

 

  Jag kastade ner det sista i min väska innan jag ställde mig framför spegeln för att ge mig själv en sista blick innan jag skulle gå ut till killarna. Jag lät min blick glida över min kropp och suckade smått. Jag var nöjd med hela outfiten, sminket och håret som jag hade fixat. Mitt hår hade jag lockat i små lockar som jag lät hänga ner över mina axlar. Jag hade gjort en liknande sminkning som jag hade senast när vi åkt till klubben men hade nu lite mindre smink runt ögonen bara. Kläderna som jag hade på mig hade jag snott av min syster. Jag hade ett par höga svarta klackar med nitar på som matchade till toppen jag hade på mig. Jag hade på mig en axellös tröja som slutade precis under mina revben vilket gjorde att största delen utav min mage. På benen hade jag bara på mig ett par ljusa slitna shorts. Kanske inte något jätte sexigt direkt men jag visade hud den här gången och om jag ska vara ärlig så tycker jag att jag ser bra ut. Inte riktigt min vanliga stil men jag gillar det. Inget jag kommer att börja ha vardagligen men någon gång då och då när man ska iväg så här.

  Men i alla fall det som jag suckade åt var det stora blåmärket som var placerat på min höft. Jag antar att det är från alla gången som Nate tappat mig då jag inte kunde komma på någon annan gång som jag slagit i höften. Jag lät fingrarna smått dras över blåmärket och suckade högt. Jag hade försökte sminka över det men hade inte alls lyckats. Det hade bara blivit jätte konstigt så jag hade gett upp.

  Med en sista titt i spegeln slängde jag min väska över axeln och gick ut till killarna som väntade utanför byggnaden. Direkt när jag kom ut kunde jag känna deras blickar på mig och jag började återigen känna mig osäker på vad jag hade på mig. Precis som första gången jag skulle till klubben med Jason.

  ”Damn” hörde jag någon mumlade fram till sidan utav mig och vände mig om för att kolla på Jason som stod med blicken på mina ben. Hans blick gled upp över hela min kropp, upp till mitt ansikte innan den föll ner på min kropp igen. Men det hade inget med mina kläder eller något att göra. Nejdå, hans blick hade fastnat på min höft där mitt blåmärke var placerat.

  Han var fort framme vid mig och han böjde sig smått framåt för att kunna få en bättre titt på min höft. Hans fingrar drogs lätt över min hud och rysningar gick längst hela min kropp ”Är det han som gjorde det här?” frågade han med blicken på min höft och jag kunde höra irritationen i hans röst.

  ”Jag antar att man kan säga det. Men tekniskt sett så är det ju egentligen golvet som skapade blåmärket” sa jag och försökte lätta stämningen lite men det verkade inte fungera då han bara gav mig en blick innan han kollade tillbaka på min höft igen. Sen utan förvarning lutade han sig framåt och placerade en kort kyss över blåmärket innan han ställde sig upp ordentligt. Jag kände dem andra killarnas blickar på mig men försökte ignorera dem så gott som jag kunde. Jag kollade bara upp på Jason som gav mig ett halvhjärtat leende innan han drog med mig till sin bil.

 

  I över två timmar hade vi vart här inne på klubben nu och jag kan med glädje säga att Jason faktiskt hållit sig till mig. Han har knappt gett en blick till dem andra tjejerna i klubben utan han har gått vid min sida hela tiden. Vi hade dansat i säkert en timma eller sen så har vi mest stått och pratat med kompisar till Jason. Okej så det där var förmodligen en lögn för vi har även haft ett antal gånger där vi börjat kyssas och saker har blivit lite överhettade eller vad man ska kalla det. Man kallar förmodligen inte de det men jag vet inte hur jag ska förklara det annars. Men i alla fall. Varje gång Jason kysste mig, kramade mig eller bara höll om mig kände jag hur andra tjejer inne i klubben gav mig olika bitch blickar. Vissa såg ut att försöka klä av Jason med blicken men det skulle inte hända. Inte på min vakt. Jason var min man och ingen kan ta honom ifrån mig.

  ”Så Brianna vad säger du?” frågade Jason och jag kollade frågandes på honom.

  ”Om vad?” frågade jag förvirrat då jag var helt borta i mina tankar vilket fick Jason att skratta smått åt mig.

  ”Att ta bodyshoots?”

  ”Bodyshoots?” frågade jag och han nickade smått ”På vem? Jag vill inte ta på någon random kille som senast”

  ”Hahah ta det lugnt Brianna. Om du skulle ta bodyshoots på någon så skulle det vara mig” sa Jason och jag fick upp en bild i mitt huvud. Det skulle väll inte vara så himla fel att ta bodyshoots med Jason.

  Eller?

 



 

EJ IGENOM LÄST SÅ FÖRLÅT OM DET ÄR MYCKET STAVFEL!!

Okej så nu är det här, är inte helt nöjd med det. Känns som att det bara är en massa onödig text men i alla fall. I nästa kapitel kommer det hända lite mer grejer och man kommer att få lite mer in syn i vad Jason håller på med.

 

1, Hur tror ni att det kommer att gå med deras bodyshoots?

2, Vad tycker ni att deras par namn ska vara?

3, Bra smeknamn till både Brianna och Jason? Alltså separat då då?

4, Tror ni att Jason kommer att hålla sin tanke om att inte bli tillsammans med Brianna? Och om inte hur länge tror ni att det tar innan han ger in?

 


Kommentarer
Postat av: CelineBieber_Belieber

1. Jag tror att det kommer antingen gå åt helvete eller så går det skit bra!
2. Jag tycker deras parnamn ska vara Jasanna, det är så urgulligt!
3. Som smeknamn till Brianna skulle ju kunna vara Bri och till Jason skulle det kunna vara J
4. Jag tror att Brianna berättar efter ett tag och då berättar Jason också :)

Men nu till det viktiga, asså jag älskar din novell på alla sätt och vis, men det börjar bli lite tråkigt för det händer typ ingenting. Bara samma hela tiden, men samtidigt tycker jag den är sjukt bra, denna novell. För du gör det så verkligt, men tror du att du skulle kunna skriva lite mer drama?

Puss&Kram :)<3

2013-10-26 @ 00:30:40
Postat av: Fanny

Awesome! Den här novellen är värkligen skit bra!

2013-10-26 @ 06:55:38
Postat av: Sandra

Sjukt bra!!!!!
1. Vet inte vad det är
2. Vet inte är inte bra på sånt
3. Vet inte där heller
4. Det tror jag inte! Han verkar väldigt fast vid henne så någon gång kommer han väl erkänna!

2013-10-26 @ 08:26:06
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: camilla

Ååå du är sååå j*vla gryyym!! 1. Helvete eller himlen 2.Jianna kanske? Eller typ Jasanna.... 3. Bri o Jas kanske? 4. Jag vet faktiskt inte...

2013-10-26 @ 08:38:44
Postat av: Anonym

1: tror inte de kommer göra det vet inte varför men bara tror det.

2:vet inte

3:Bri och Jas

4:nej,det tror jag inte att han kommer att hålla!

as grymt kap! älskar alla dina kap du är begåvad! :)

2013-10-26 @ 12:15:36
Postat av: Anonym

Sjukt bra! <3

2013-10-26 @ 12:38:50
Postat av: Michelle

Jag älskar det!

2013-10-26 @ 12:42:01
Postat av: Michelle

Jag älskar det!

2013-10-26 @ 12:42:02
Postat av: Maria :*

Jag blev lite förvirrad när du skrev Jason sen Justin. Jag förstod att det det var Jason (om du inte ändrade hans namn till Justin) ? Men iallafall var det jätte bra kapitel! Åhhh blev sjukt arg på Nate. Jag tror att han gjorde det med meningen.

1. Jag tror att det kommer bli bra
2. Hmm... Jag kommer bara på Jasanna haha
3. Jag tycker Bri och J passar på Brianna och Jason
4. Jag tror att det kommer ta sin tid tills han erkänner sina känslor för Brianna. Han måste ju erkänna nån gång, men som sagt tror jag att det kommer ta sin tid.

2013-10-26 @ 14:25:36
Postat av: Emmy

Älskar det :)

2013-10-27 @ 01:01:42
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Postat av: Vicky

OMAAAAJGAAAD VAA BRAAAAAA!!!
1antigen så går det super bra eller så går det ur dåligt
2jasanna tycker jag passar
3bri och jas
4haha nej det tror jag inte någon gång måste han ju erkänna❤

2013-10-27 @ 20:33:56
Postat av: celebnovell

Superbra precis som alltid! ♥
1.Tror det kommer bli lite överhettad, haha.
2. Typ Bryson?
3. Bri och Jase
4. Har faktiskt ingen aning. :P

2013-10-28 @ 07:35:24
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Manar

SKIT BRA JUUUUUUU!!!!

2013-10-28 @ 09:50:40
Postat av: Sarah

Kan vi ha ett länkbyte

Svar: Jag har nyligen gjort ett länkbyte och vill inte göra för nära in på. Vill inte att bloggen bara ska ha en massa olika länkbyten. Vill egentligen att det typ bara ska vara kapitel och information. Men kanske lite senare :)
Bieber My World

2013-10-28 @ 14:22:42
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag är en ny läsare och jag bokstavligen älskar novellen!!

Svar: Oh vad bra att du gillar den :D välkommen hit eller vad man ska säga :P <3
Bieber My World

2013-10-29 @ 22:08:26
Postat av: Anonym

Inte för att vara dum men det stavas bodyshots med ett o! :) annars ääälskar jag din novell! :D

Svar: haha jag vet, kom på det sen. Men har vart för lat för att fixa det :P
Bieber My World

2013-10-30 @ 19:01:50
Postat av: Anonym

du är jätte bra på att skriva!!

2013-10-30 @ 22:57:22
Postat av: Mrs.Bieber

1. Jag tror att Brianna kommer att utföra bodyshotsen och Jason kommer bli tänd på det.
2. Bason/Jianna
3. Bad boy - Jason (Min fantasi står stilla :P)
4. Jag HOPPAS TILL 1000 att han kommer göra allt för att Brianna ska bli hans sen, oc det samma med Brianna. Sen hade det varit roligt om dem hade haft ett gräl och sedan kysst varandra som deras "första" kyss - efter den kyssen är dem tillsammans in real- :D

2013-10-31 @ 15:18:43
Postat av: Anonym

när kommer nästa kap? :D
as bra kap! grym är du juh!

2013-10-31 @ 16:36:07
Postat av: Emelie

Jätte bra :)

2013-10-31 @ 19:18:31
URL: http://emelajzaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback