kapitel 25 - Börja från början

 
TIDIGARE KAPITEL: 
  ”Bion? Vänta har ni en egen biograf?” frågade Jason nu chockat och kollade med stora ögon på mig. Han hade vart rätt off, okej inte off men han var inte som dem andra killarna som såg ut som ett barn på julafton. Han visste redan att jag hade en basketplan och det mesta som vi hade i huset. Men dem två grejerna som jag hade kvar att visa vet han inte om vilket var det roliga med det här. Okej så nu visst han om biosalongen men han visste inte om det andra.

 



 

 

Jasons perspektiv

  Vi hade nu gått igenom biosalongen som enligt mig var väldigt coolt men Brianna sa att det bara var en liten grejen. Hon är ju van med det här så det här är inget nytt. Hon har allt och det är nästan svårt för mig att förstå hur hon har blivit så ödmjuk och fantastisk som hon är. Det måste ju vara lätt att bli snobbig och allt det där om man har allt. Hon kan bokstavligt talat få vad hon än pekar på men ändå så har jag fått det intrycket att hon inte ber om särskilt mycket. Hon berättade för mig att hon hade skänkt bort hälften av alla pengar som hon fick i födelsedagspresent till någon cancer fond. Vilket av någon anledning fått hennes föräldrar skit sura. Dem tycket väll att hon ska spendera pengarna på sig själv och inte på andra.

  Men om vi går vidare så har vi nu kommit fram till några stora dubbeldörrar som ledde in till något rum. Jag har ingen aning om vad som är på andra sidan men jag var exalterad. Brianna sa att jag förmodligen skulle gilla det här rummet mest vilket gjorde mig väldigt intresserad.

  ”Kan du inte bara öppna dörren någon gång? Jag vill se vad det är bakom dörren? Det kommer säkert inte ens vara något bra, du vill säkert bara lura oss och få höga förhoppningar. Det kommer säkert vara en massa kläder eller något annan tjej sak” sa Mike otåligt och dem alla tre tjejerna skrattade smått. Jag såg hur Brianna skakade roat på huvudet innan hon vände sig mot dörren som hon sen snabbt öppnade. Mike och Robert nästan sprang in i rummet när hon fått upp dörrarna ordentligt och jag kunde nu höra hur dem svor för sig högt inifrån rummet vilket fick mig om möjligt ännu mer nyfiken. Jag gick rundade Brianna och Emily för att komma in i rummet och kände direkt hur mun haka föll när min blick glidit runt i rummet. Om det var möjligt så hade min haka vart nere i marken som den alltid är i alla tecknade filmer.

  I rummet stod om jag räknat rätt 8 stycken bilar som alla var fixade och utställda på olika ställen. Det fanns Ferrari, Lamborghini, Porsche, Mustang och vad vet mer. Utan att våga röra bilarna gick jag runt dem och försökte få in varenda liten detalj på dem. Dem var perfekt byggda, rätt färg på dem alla för att få fram bilen ordentligt. Visa av dem här bilarna har jag bara kunnat drömma om. Visst jag känner rätt mycket med alla jobb vi gör men jag skulle aldrig kunna köpa vissa utav dem här bilarna. Många är väldigt gamla och samlar bilar som är värda sjukt mycket. Jag kan inte ens tänka mig vad en av dem här skulle kunna kosta. Ännu mindre vad dem alla skulle kosta. Briannas pappa måste ju fan kunna bada i pengar.

  ”Är alla dem här bilarna dina?” frågade jag chockat och kollad med stora ögon på Brianna som bara stod med ett stort leende på läpparna.

  ”Ja. Eller för att vara mer noggrann så är dem min pappas bilar. Det var min brors förut också då dem ofta jobbade på bilarna tillsammans. Men nu är det bara pappas dock använder han dem knappt. Han har dem bara som sevärdheter som han kan visa för kolegor så att han kan skryta med dem. Han använder bara sin Audi R8 och med tanke på att den inte är här nu så tog han den till flygplatsen”

  ”Han använder sin Audi R8 till flygplatsen och ställer den där på parkeringen sen?”

  ”Ja. Fast det är ju på en annan parkering än dem vanliga. Det här är någon dyrare som bara rika personer har råd med” sa Brianna och jag kunde höra en gnutta ilska i hennes röst. Jag visste att det hade något med att hennes föräldrar och deras slösande med pengar men jag ville inte dra upp det nu. Inte inför alla. Tjejerna visste säkert om det här men jag ville inte dra upp det inför killarna.

  ”Jag förstår. Men snälla kan jag få testa en bil?”

  ”Haha jag önskar att jag kunde ge dig det men jag är ledsen Jason. Jag får själv inte röra dem förs än jag är 18 så inte en chans att du får röra dem. När jag väll har fyllt 18 kanske jag kan komma till dig eller något så att du kan testa den. Men fram tills dess så vill jag att alla tar borta sina smutsiga händer från bilarna. Pappa kommer att döda mig om det är det minsta lilla märke på hans bilar” 

  ”På tal om att fylla 18. Fyller inte du år på söndag?” frågade jag och gjorde min väg över till henne. Hon log smått mot mig men det nådde inte riktigt hennes ögon. 

  ”Du kom ihåg”

  ”Så klart att jag kommer ihåg din födelsedag baby. Det är någonting att fira. Du blir äntligen myndig och kan göra vad du vill, eller i ditt fall till en viss gräns i alla fall”

  ”Haha väldigt roligt McCann. Jag vet att min pappa kan vara lite jobbig ibland men han gör det för att han bryr sig. Eller åtminstone så tror jag att han göra det, fast det skulle lika gärna kunna vara för att han inte vill ha ett dåligt leende”

  ”Tro mig han älskar dig, om inte är han dum i huvudet” sa jag vilket fick ett litet skratt att lämna hennes läppar. Hennes läppar som jag suktat efter ett bra tag nu ”Men du, vad ska du göra på din födelsedag då? Någon stor fest eller gala du ska på?”

  ”Nej, jag ska stanna hemma och bara ta det lugnt. Kanske kolla på någon film och äta glass men en fest. Nej det blir inget sådant”

  ”Varför inte? Jag menar 18 är en rätt stor ålder. Borde du inte göra något åt det”

  ”Nej” svarade hon bara enkelt och jag kollade chockat på henne.

  ”Varför inte?”

  ”För att jag inte vill fira min födelsedag, jag vill inte fira den mest deprimerande dagen i mitt liv”

  ”Att bli ett år äldre i våran ålder är inget att bli deprimerad över baby. Du är ung och du borde njuta utav det”

  ”Det finns inget att njuta utav. Min födelsedag kommer jag inte fira och jag lovar dig. Om du eller någon annan drar något stå för att fira min födelsedag så lovar jag att jag kommer att smälla till den personen.

  ”Vad är det som är så dålig med att fylla år? Jag förstår inte Brianna”
  ”Det är bra, du behöver inte veta det här” sa hon innan hon gick bort till Emily och Alexandra som stog borta vid ena bilen. Jag kollade chockat på henne och rynkade smått på pannan. vad var det hon inte ville berätta för mig? Jag menar jag berättar allt för henne, borde inte hon göra det tillbaka då?

  Jag ska få reda på det vare sig hon vill det eller inte. Om hon inte vill säga det frivilligt så får jag väll fiska det ur henne.

 

 

Briannas perspektiv

  "Okej så nu när vi äntligen är ensamma, kan du berätta nu varför du inte firar din födelsedag? Varför du inte låter mig ta ut dig på din födelsedag" frågade Jason och drog in mig i sin famn. Hans armar log runt mina axlar, mina armar nu runt hans midja och mitt huvud vilandes på hans bröst. 

  "Det är en lång historia"

  "Jag har all tid i världen" sa Jason och jag skakade smått på huvudet. Jag ville inte prata om det här, genom att prata om att jag inte vill fira födelsedag måste jag dra upp min bror. När jag inte svarade honom suckade han smått innan han tog ett litet steg bort från mig. Han kupade mitt ansikte i hans händer för att sen kunna lyfta upp mitt ansikte mot hans   "Snälla Brianna prata med mig. Jag kan märka på dig att det inte bara är för att du har växt upp och därför inte vill fira din födelsedag. Uppenbarligen så har det ju hänt något, så prata med mig"

  "Jason jag, jag kan inte"

  "Brianna snälla prata med mig. Jag har berättat allt för dig. Min bror, mitt liv och allt det där. Jag förstår om du inte vill berätta men snälla släpp in mig en bit i alla fall”

  ”Visst. Men kan vi snälla sätta oss någon stans i alla fall” bad jag och Jason nickade lite smått. Han greppade tag om min hand och drog in mig i vardags. Han satte sig ner i ena soffan och drog ner mig bredvid sig. Hans arm låg runt min axlar och jag lutade mitt huvud återigen mot hans bröst.

  ”Jag vet inte vart jag ska börja någon stans”

  ”Börja från början. Jag har alltid i världen på mig baby. Så börja från början och vilka personer som det handlar om” jag nickade smått och kollade ner på mina fingrar som låg på Jasons ben. 

  ”Det handlar väll först och främst om min bror. Vi var väldigt nära varandra, han var en av mina bästa kompisar. Visst vi bråkade vid tillfällen men vi löste alltid allt bara någon minut senare. Jag kunde aldrig hålla mig sur när det kom till Brandon. Han kunde alltid få ett leende på mina läppar” sa jag och log åt bra minnet ”Jag älskade Brandon mer än något annat. Han var väldens bästa brorsa och bästa kompis. Jag kunde prata om allt med honom och han lyssnade alltid. Han var världens mjukis men han kunde även vara rätt tuff också. Ganska lika dig faktiskt fast inte lika mystiskt” jag såg hur Jason himlade med ögonen åt det jag sa och jag skrattade smått.

  ”Det var förra året som det egentligen hände. Brandon sa att han skulle fixa världens bästa present till mig. Han sa att han skulle åka iväg några dagar bara för att kunna fixa det. Han stack fem dagar innan jag fyllde år och han sa att han bara skulle vara borta i tre dagar. Så när han inte kom hem började jag oroa mig som jag alltid gör. Mina föräldrar gjorde inget, dem sa bara att han förmodligen bara blivit fördröjd och att han skulle komma. Så jag lyssnade på dem och det var en av dem största misstagen som jag gjort någonsin. Jag borde gjort som min magkänsla sa och ringt polisen. För två dagar senare, alltså på min födelsedag så kom polisen hem till oss” sa jag och kände hur en klump bildades i min hals. Mina ögon fylldes utav tårar som Jason enkelt torkade bort med ena hans hand medan den andra fortfarande låg beskyddande runt mig.

  ”Dem kom och sa” var allt jag kunde säga innan orden fastnade i min hals och snyftade smått.

  ”Det är lugnt, andas bara. Du behöver inte stressa vi har tid på oss”

  ”När jag såg dem i dörren så trodde jag av någon anledning att dem kom med goda nyheter. Jag trodde dem skulle komma och säga något i stil med ’vi hittade Brandon strövandes runt’ eller något i den stilen. Så du kan ju förvänta dig chocken som jag fick när dem sa att dem hade hittat honom död i en sjö. Det hade vart någon random dykare som hittat honom. Han hade tydligen vart död i två dagar då när dem kom till oss. Dem hade hittat spår på att det hade vart en fight vilket betydde att någon mördat honom. Han hade flera brutna ben och inre blödningar” 

  ”Jag är så ledsen baby, jag vet inte vad jag ska säga. Jag lovar om jag visste vem det var som gjort så här mot din bror så skulle jag hämnas honom” 

  ”Det skulle inte lösa något Jason”
  ”För mig gör de det, genom att slåss och allt det där släpper jag löss all min ilska och tro mig. Det finns mycket ilska i mig”

  ”Det måste ju finnas ett bättre sätt att hantera det på än att gå och döda folk”

  ”Åh det finns det. Att kyss dig hjälper mig att lätta på trycket”
  ”Jaså?” frågade jag, lättad att samtalsämnet vi hade nu var mycket lättare. Jason nickade lite kort till svar innan han lutade sig ner mot mig och i nästa sekund var hans läppar tryckta mot mina. Jag log smått in i kyssen men det varade inte länge då Jason pressade sina läppar hårade mot mina. Våra läppar började röra sig i synk och inte långt där efter var även våra tungor inblandade i kyssen. Ett lågt stön lämnade Jason läppar och han pressade sig närmre mig. Hans ena hand låg på på mitt ena lår som han drog över sina så att jag nu satt gränslande över hans ben. 

  Mina händer hittade fort sin väg in i hans hår medan han greppade tag om min höft och la en hand på min kind. Jag hoppade närmre honom och tror att jag råkade dra mig mot hans skrev då ännu ett stön lämnade hans läppar. Den här gången högre. Hans grepp om mig hårdnade och i nästa sekund låg jag under honom. Hans läppar snuddade nu bara mina medan vi båda försökte hämta andan. Men precis när jag skulle lyfta på nacken för att kyssa honom igen hörde jag en krasch och sen hur glass splittrade.

  Jag tog mig fort ur Jason grepp och kollade vettskrämt på fotografiet som ramlat ner på golvet. Jag vet inte hur det ramlade men det har förmodligen något med ett vi måste stött till det lilla bordet när vi rörde oss runt i soffan. Eller rättare ut sagt soffan slog i borden och fotografiet ramlade ner.

  Okej vem bryr sig egentligen hur det ramlade ner. Det hade ramlat ner och jag är livrädd att det skulle vara något märke på bilden. Det var en bild på min bror och jag fiskade snabbt upp det. Till min lättnad såg jag att det var oskadat och jag andades lättat ut.

  ”Vad var det som ramlade?”

  ”Det var bara ett fotografi, glaset gick sönder men bilden lyckades klara sig och det är det viktiga” sa jag och drog smått med fingrarna över bilden. Jag kände återigen hur tårar bildades i mina ögon medan jag kollade ner på bilden. Allt kom tillbaka till mig som jag vet inte vad och jag vet inte hur jag ska hantera det. Tårarna började rinna likt floder längst mina kinder men för en gångs skull så orkade jag inte göra något för att torka bort dem. Jason satte sig snabbt bredvid mig och drog in mig i hans famn.

  ”Vem är det på bilden?”

  ”Det är min bror?” sa jag och kände hur Jason stelnade till bredvid mig. Men av vilken anledning vet jag inte. Han muttrade något tyst för sig själv ovh jag orkade inte fokusera på vad han sa. 

  Han släppte sitt grepp om mig för att sen dra en frustrerad hand igenom håret innan han ställde sig upp från soffan. Han kollade smått runt i rummet innan han vände sig mot mig ”Jag är ledsen men jag måste verkligen gå. Jag är ledsen men jag måste verkligen gå. Jag lovar att jag kommer på din dansuppvisning på lördag och jag kommer ta med dig ut på söndag”

  ”Jason jag sa ju att jag inte ville fira min födelsedag. Lyssnade du på något utav det jag sa?”

  ”Ja och vi ska inte fira din födelsedag. Vi ska antingen fira att det gick bra på din uppvisning eller trösta om det går dåligt. Men det sist nämnda kommer inte att vara nödvändigt då jag vet att du kommer vara fantastiskt”

  ”Tack antar jag. Men varför har du så brotom helt plötsligt. Du sa att du inte hade något planerat. Att vi kunde spendera dagen tillsammans”

  ”Jag vet och jag är ledsen. jag måste verkligen gå. Jag ringer dig senare”

  ”Okej” sa jag och efter en kort kyss var han ute ur huset. Jag kollade chockat efter honom och försökte få ett sammanhang på allt men inget gick ihop.

  Han verkade må bra i ena sekunden men i nästa så var han jätte konstigt. Jag vet inte hur jag ska beskriva det men han hade världens humörsvängning och betedde sig jätte konstigt.

 



 

Okej så jag har inte läst igenom kapitlet, gör det imorgon när jag vaknar då jag knappt kan hålla mig vaken längre. Blev tyvärr kortare än dem senare också och jag är ledsen. 

 

Kommer inte på så många kommentarer så ni får bara två. Men skriv gärna om andra grejer som ni tycker är bra/dåligt då jag vill kunna utvecklas och era kommentarer och åsikter hjälper :D

1, Men vad tycker ni om det Brianna berättade om hennes bror?

2, Sen vad tycker ni om Jason i slutet? Han betedde sig lite konstigt där

 

MUCH LOVE <3

 


Kommentarer
Postat av: camilla

Jag är en sån här som blir jätte orolig när sånt som hände i slutet händer, att han blev konstig och jag drar typ upp alla omöjliga förklaringar jag hoppas bara på att han inte är otrogen haha! Nemen han verkar gilla henne för mycket för det...

2013-11-30 @ 07:25:08
Postat av: Fanny

Så himla himla dunder bra du skriver som en ängel!
1 sorgligt, önskar att han fortfarande levde.
1 vet inte, han kanske ska köpa nåt till henne i födelsedags present!

2013-11-30 @ 08:53:19
Postat av: Anonym

1 vet i inte vars jag ska skriva...
2 Är ganska säker på att Jason dödade Brandon.

2013-11-30 @ 09:02:44
Postat av: Anonym

1 vet i inte vars jag ska skriva...
2 Är ganska säker på att Jason dödade Brandon.

2013-11-30 @ 09:02:44
Postat av: Anonym

Sjukt bra tycker synd om henne eftersom att hon inte vill fira sin födelsedag och jag är 100 % säker att det är Jason som dödat hennes bror, liksom varför ska han va lugn ena stunden och andra när hon berättat att det är hennes bror så får han stress typ? Åh tycker bara synd om de båda, båda har förlorat sina bröder, men detta kap var solig när hon berätta om din bror osv 😪

2013-11-30 @ 10:01:55
Postat av: Emilia

sååå bra!

2013-11-30 @ 10:30:51
Postat av: Vicky

OMG VA BRAAAAA DU ÄR SÅ OTROOOOLIGT DUKTIG!!

1. Tycker att det var sååå sorligt men ändå bra att hon öppnade sig.
2. Hoppas över hela mitt hjärta att det inte var Jason som dödat hennes bror men jag har en känsla av att det var det annars så skulle han ju inte får en sån humörsvängning

2013-11-30 @ 10:53:05
Postat av: Ariana

1;inte mycket. Men kul att veta
2:jag tror att hennes bror va en badboy och justin dödade honom! :(

Jag visste att fart skulle vara massa bilar!!!!! Hahahahah. Jg va den ända som hade rätt ! ❤😘. Jätte bra kap bebyyy

2013-11-30 @ 12:44:35
Postat av: Emma

OMG jag tror Jason döda honom

2013-11-30 @ 13:04:39
Postat av: ylva

omg!
1: vet inte :/
2:det var nog en av hans fiender och han har nog dödat honom :(

jätte bra!! <3 <3

2013-11-30 @ 15:38:04
Postat av: Anonym

Oh My gosh jag tror att det var Jason som mördade hennes bror eller nån i hans gäng.

2013-11-30 @ 16:56:28
Postat av: Hanna

sjukt bra!
Har Jason dödat Brandon?

2013-11-30 @ 20:07:19
Postat av: -

1. tyckte synd.
2. Tror att Jason dödade honom, eller kanske någon i hans gäng. Fast asså tror nt att Alex är död för hans kropp aldrig hittades egentligen, så jag tror han rymde men att han kommer tillbaka :D

2013-11-30 @ 21:11:45
Postat av: Emelie

omg säkert Jason eller nån i gänget som dödat hennes bror !!!!
men grymt bra !!! :)

2013-11-30 @ 21:19:18
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Michelle

Jag älskar det!! Jag tror att det var Jason eller någon i gänget som dödade hennes bror.

2013-11-30 @ 22:35:03
Postat av: Celebnovell

1, Sorgligt... fick tårar i ögonen. gud vad hemskt att det just hände på hennes födelsedag. ♥ :'(
2, Hade på känn redan från början att Jason kanske har mördat hennes bror eller någon annan från gänget.

2013-12-01 @ 14:03:58
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag är vääääääldigt säker på att Jason dödade Brandon :)

2013-12-01 @ 23:11:28
Postat av: Thilda

OMG!! SÅ GRYMT BRA KAPITEL :D... Längtar till nästa,<3

1.Sorligt och eftersom dom verkade ha en sån bra syskon relation så måste det varit jätte jobbigt för Brianna.
2.Har en känsla av att Jason vet vad som har hänt med brandon eller har kanske brandon var med i något gäng som jason känner till.

2013-12-04 @ 19:18:36
Postat av: Anonym

Nästa ?

Svar: Är på väg ;)
Bieber My World

2013-12-06 @ 19:30:26
Postat av: ida

Kolla in min blogg för tävlingar, rabatter, smarta tips, erbjudanden och mycket mer:)

2013-12-07 @ 20:57:30
URL: http://clevershopping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback