kapitel 8 - Vad avslöjade henne?

Tidigare kapitel:

  ”Jag är ledsen att göra dig besviken baby men jag kommer inte att hämta den idag. Jag har viktigare saker för mig, som att fixa min bil som lägger av när jag kommer upp till 250” sa Jason som att det var en dålig sak. Vilket det kanske var för honom då han ville köra fort, men för mig kändes det nästan bättre att veta att dem inte kunde åka fortare ”Så så länge du länge du inte kan fixa min bil så har jag inget mer att prata med dig om. Jag har en bil att fixa”

  Jag skakade smått irriterat på huvudet. Jag tänkte inte ge mig på det här, han skulle hämta den senast imorgon. Fast det verkade ju inte som att han skulle ge sig heller. Jag skakade smått på huvudet och kollade bort mot salongen där Alexandra och Emily satt innan jag kollade tillbaka på Jason. 

  Jag satte upp mitt hår i en tofs och drog av mig min tjocktröja som jag räckte till Jason. Han kollade frågandes på mig och men jag skakade bara på huvudet innan jag gick runt honom. Jag greppade tag om handduken som han hade hängandes över axeln och hängde den över min egen axel istället.

 



 

 

Jasons perspektiv

  Jag kollade frågandes på Brianna som hängde min handduk som jag torkade händer på över axeln och ställde sig framför huven. Hon rullade upp ärmarna på skjortan som hon hade på sig innan hon böjde sig ner för att kolla närmre på motorn.

  ”Vad håller du på med Brianna. Det här är ingen leksak du bara kan rota runt bland”

  ”Oh jag vet Jason, du är inte den enda som kan något om bilar. Du har förmodligen bara ett glapp mellan motorn och gasen som inte tillåter dig att komma över 250. Eller så är det bara säkringen som har gått tillbaka och gör så att du inte kan komma upp över det” sa hon och vred på huvudet för att ge mitt ett litet leende innan hon kollade ner i huven igen.

  Jag kollade chockat på henne kort innan jag kollade bort mot killarna som kollade med stora ögon på henne. Förmodligen lika attraherad utav hennes som jag var just nu. Jag visste ju att hon var snygg. Men en tjej som kan prata och fixa med bilar är nästan lika sexigt som när en tjej prata snuskigt

  Jag passade på att låta min blick glida över hennes kropp som än en gång var ikläd en skoluniform. Jag bet mig löst i läppen och kollade på hennes rumpa som hon stod och putade med en aning så att hon skulle kunna nå det hon höll på mig. Damn hon var sexig.

  ”Så nu borde det vara fixat” sa Brianna efter ett tag och ställde sig till rätta. Hon låg lite belåtet och torkade snabbt av sig händerna på handduken innan hon räckte mig den. Jag gav tillbaka hennes tjocktröja och hon ställde sig nu framför mig med armarna i kors.

  ”Okej så nu när du har lite tid över. Kan vi prata om den pistol som ligger hemma hos mig?”

  ”Hur vet jag att du faktiskt fixat bilen och inte bara gjorde det värre?”

  ”Oh jag fixade, jag vet hur man hanterar bilar. Och om du inte litar på mig, varför låtar du inte en av dina små kompisar där borta test köra den ett litet varv?”

  ”Varför kan inte jag testa den då?”
  ”För att jag vill att du ska stanna här så att du inte kan försvinna någonstans”

  ”Litar du inte på mig?” frågade jag och putade smått med underläppen samtidigt som jag borrade in min blick i hennes. En blick som oftast brukade få tjejer knäsvaga. Men tydligen inte Brianna för hon skakade bara smått på huvudet.

  ”Åh nej Jason det gör jag inte. Så varför sätter sig inte en av dina kompisar i bilen och provkör den. Den kan väll inte vara så himla svårt. Om ingen av dem gör det så gör jag det själv”

  ”Visst som du vill. Chaz” ropade jag och inom kort stod han vid min sida ”Ta ett varv runt för att se om problemet är fixat eller inte” sa jag och räckte mina nycklar till honom.

  ”Är du säker Jason? Ska jag köra din bil?” 

  ”Ja är det ett problem eller? Är det för jobbigt för dig att sätta dig i bilen och köra ett varv? Ska jag be någon annan göra det istället?”

  ”Oh nej det är inget problem, jag vill köra din bil. Det är bara det att du inte brukar låta oss köra dina bilar. Du skulle döda oss om vi rörde dina bilar i vanliga fall”

  ”Och nu kommer jag döda dig om du repar den eller något. Så  jag tipsar dig om att du inte repar den” sa jag och han nickade kort till svar innan han gick bort till bilen. Han stängde snabbt motorhuven innan han hoppade in i bilen och körde iväg. Vi alla följde bilen med blicken till vi inte längre kunde se den eller höra den.

  ”Så kan vi prata nu?” frågade Brianna efter ett tag och jag kollade ner på henne.

  ”Inte än baby. Chaz måste komma tillbaka först så att jag vet fall problemet är fixat eller inte” hon suckade irriterat och jag log smått ner mot henne.

  ”Det är fixad. Jag kan lägga allt jag äger på att den är fixad. Det var bara en säkring som hade hoppat tillbaka. Det är inte en svår grej att fixa”

  ”Kanske inte men jag vill fortfarande vara säker. Du kan ju lika gärna ha sabbat den”

  ”Omg du är omöjlig vet du det”

  ”Det är inget jag inte har hört förut babe” sa jag och hon stönade klagande.

  Jag hörde mullret från min bil innan jag kunde se den komma runt hörnet. Chaz som satt bakom ratten hade ett stort leende på läpparna och gjorde en snabb U sväng för att sen ställa bilen på samma plats som tidigare.

  ”Jason seriöst din bil är ju helt sjuk att köra. Jag förstår att du hela tiden vill köra den. Det spelar knappt någon roll ur fort man kör. Jag kom upp till 280 och hade nästan samma väghållning som om jag körde i 100” sa Chaz uppspelt så fort han hoppat ur bilen och räckte mig nycklarna.

  ”Så hon har fixat problemet?”

  ”Ja helt klart. Jag tror även att hon fixade något annat för jag hade inte det där problemet med växellådan som du har pratat om”

  ”Har hon fixat växellådan också?” frågade jag och kollade chockat ner på Brianna.

  ”Ja jag lättade på trycket lite vilket ska göra det lättare att växla” sa hon och jag nickade imponerat på huvudet. Det här hade jag aldrig väntat mig när jag träffade henne för första gången. Snacka om att inte döma boken från ens omslag.

  ”Vart har du lärt dig allt det här? Du verkar inte riktigt som tjejen som meckar med bilar”

  ”Det är jag inte. Men min pappa och bror var det och som liten såg jag upp på min bror. Jag antar att lärt mig en del från alla dagar jag spenderat med dem i garaget”

  ”Tydligen” sa jag och bakade bak för att sen sätta mig ner på huven till min bil.

  Jag lät min blick glida över hennes kropp och bet mig löst i läppen. Varför var hon tvungen att vara så himla sexig för. Eller rättare sagt, varför var hon tvungen att vara oskuld för så att hon inte lät mig göra något åt det. Inte för att jag hade något emot en utmaning. Men hon var snygg och just nu ville jag ha henne på mer än ett sätt.

  ”Men nu när det är ur vägen. Kan vi prata nu?”

  ”Visst. Vad vill du prata om?” frågade jag och hon suckade irriterat.

 

Briannas perspektiv

  ”Gash, du vet mycket väll vad jag vill prata om Jason. Du vet att jag vill prata om din revolver eller vad tusan det än är du lämnade hemma hos mig”

  ”Åh juste den. Vad är det med den som är så viktigt?”

  ”När ska du hämta den? För du har väll tänkt att hämta den någon gång va?”

  ”Ja jag ska hämta den, jag sa ju att jag behöver den till ett jobb”

  ”Bra. Alltså inte bra att du ska använde den men bra att du ska hämta den. Så när kommer du?”

  ”Om någon dag kommer jag” sa ha och jag skakade snabbt på huvudet.

  ”Nej Jason det går inte om någon dag. Du måste komma senast imorgon och hämta den annars kommer det att sluta illa”

  ”Erkänn bara Brianna, du vill bara få mig ensam i ditt rum så vi kan fortsätta det vi påbörjade här om dagen”

  ”För det första nej, det minsta jag vill är att bli ensam med dig då du skrämmer mig. Och för det andra så finns det inget att fortsätta på då det inte hända något”

  ”Är det vad du intalar dig själv babe?”

  ”Ja det gör jag, för ingenting hände i mellan oss. Så varför släpper vi inte det här bara så att vi kan bestämma när du kan hämta din pistol imorgon”

  ”Och om jag inte vill hämta den imorgon då?”

  ”Vill du verkligen veta det?”

  ”Ja det vill jag” sa han och jag kollade uppmanande mot honom. Jag skakade egentligen inombords men jag blev tvungen att spela lugn och säker för att få min poäng igenom. Det skulle inte riktigt funka annars.

  Jag tog dem få stegen som behövdes för att komma fram till Jason och ställde mig mellan hans redan särade ben som hängde över huvens kant ”Låt mig bara säga att det skulle sluta illa för din del” sa jag och lutade huvudet lite åt sidan.

  ”Så det säger du?”

  ”Ja” sa jag bara kort och han skrattade smått innan han satte sig upp ordentligt. Han greppade tag om min midja och drog mig närmre sig så att det nu bara var någon decimeter mellan oss.

  ”Vad är det som kommer sluta så illa för mig då?”

  ”Åh det är enkelt. Du skulle hamna i fängelse”

  ”Jag är ledsen satt behöva spräcka din lilla bubbla babe men jag åker inte in i fängelset. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Jag dör hellre än att åka in i fängelset”

  ”Men tror du inte att du kommer att hamna där om en viss liten revolver hamnar i polisernas händer? Det skulle väll vara rätt bra bevismaterial för dem. En revolver med dina avtryck på och offrens blod intorkat på”

  ”Du skulle inte” sa Jason smått irriterat och borrade in sin blick i min.

  ”Och vad får dig att tro att jag inte skulle göra det?”

  ”För att om du lämnar in den så skulle du hamna i trubbel också. Och jag tror inte att du är reda att ge upp ditt perfekta liv som du har”

  ”Åh nu är det du som har fel. Om jag skulle lämna in den skulle jag komma undan rätt lindrigt”

  ”Det skulle du inte. Du skulle fällas som medbrottsling för att ha hållit mig undangömd för polisen”

  ”Ja om man berättar det så ja. Jag gillar dock berättelsen där du håller mig fången och hotade mig att om jag gick till polisen om det här så skulle du döda mig. Vilket gjorde att jag inte gick till polisen direkt då jag var rädd”

  ”Det skulle aldrig gå igenom. Det skulle vara mitt ord mot ditt”

  ”Ja och jag har rätt många bra ståndpunkter. Plus, vem tror du att dem skulle lita på? Advokatens dotter eller killen som spänger upp halva stan?”

  ”Är din pappa advokat?” frågade Jason och jag kunde nu höra rädslan i hans röst. Okej kanske inte rädsla men han verkade nu inte vara lika säker på sin sak.

  ”Ja. Min pappa är James Smith. Jag tror att ni har träffats förut”

  ”Är din pappa James Smith?”

  ”Ja och med dem bevisen som jag har blir det nog väldigt lätt för honom att sätta in dig. Och det skulle ju vara en skam om det här vackra ansiktet blev sabbat. För jag skulle nog gissa att du har en hel del fiender inne i fängelset. Eller så skulle du skapa några rätt fort” sa jag och drog lätt med fingrarna över hans högra kund där ett litet ärr redan var placerat. Han öppnade munnen för att prata men stängde den snabbt när någon hann förre.

  ”Brianna” ropade Emily och jag kunde höra nyfikenheten i hennes röst. Jag suckade smått irriterat då jag hade hoppats att hinna tillbaka till salongen innan Emily var klar så att dem inte skulle kunna se mig här. Jag ropade snabbt tillbaka att jag kommer strax innan jag vände mig mot Jason igen.

  ”Så vad säger du? Kommer du att hämta den imorgon eller inte?”

  ”Visst. När ska jag komma?”

  ”Hämta mig vid min skola klockan fyra” sa jag och backade undan från honom.

  ”Hur ska jag vet vilken skola du går på?”

  ”Du är Jason McCann. Det borde inte vara så svårt för dig att ta reda på”

 

Jasons perspektiv

  ”Du är Jason McCann. Det borde inte vara så svårt för dig att ta reda på” sa hon och gav mig en nästan lekfull blick innan hon sprang bort till sina kompisar.

  Jag kollade med stora ögon på henne och bet mig löst i läppen. Den här tjejen skulle bli min död. Samtidigt som hon gick på mina nerver och drev mig tillvansinne så var det något med henne som drog mig mot henne. Jag vet inte vad det var, jag har aldrig känt så här runt någon förut. 

  Men en saker var säker. Även fast det gjorde min intresserad så skrämde skiten ur mig.

  ”Så jag antar att hon är tjejen du var hemma hos här om dagen” sa Mike och skrattade smått. Jag skakade på huvudet och gav Brianna en sista blick innan jag vände mig mot killarna som kollade med roade blickar på mig.

  ”Ja det är hon. Vad avslöjade henne?”

  ”Oh jag vet inte. Antingen så var det det faktum att hon inte verkade vara rädd för dig och sa emot dig. Eller så var det för att hon är den första tjejen som vart så nära dig som vi inte sett försökt trycka in sin tunga i din mun” sa Chaz och jag skrattade högt.

  ”Ja hon är något speciellt hon”

  ”Ja det är hon verkligen. Men vad ska du göra nu då?”

  ”Vad menar du?” frågade jag och kollade frågandes på Mike som kollade menande på mig. Men det hjälpte inte då jag fortfarande inte kopplade vad han pratade om.

  ”Hur ska du göra med pistolen?”

  ”Åh det. Eh jag åker och hämtar den imorgon”

  ”Varför? Jag trodde att vi kom överens om att det var säkrast att låta den ligga där ett tag till. I alla fall tills polisen inte misstänker dig längre”

  ”Ja men det där var innan jag fick reda på att hennes pappa är fucking James Smith. Killen som nästan satt in mig två gånger. Han är den bästa här och om han skulle få all den här informationen skulle jag helt klart att åka in”

  ”Ja och det skulle hon också. Som du sa. hon skulle åka in för att ha hjälpt dig”

  ”Nej det kommer hon inte. För det skulle bli mitt ord mot hennes och hon har rätt. Dem skulle halt klart tro på henne över mig. Plus hon har rätt bra bevis. Så jag har egentligen inget val”

  ”Du har en poäng. Plus följer du med henne hem kanske du kan få något utav henne” sa Robert helt plötsligt medan han kom ut ifrån affären han just vart i. Han slängde en öl till mig och jag log smått mot honom. Det var nog inte så stor chans att det skulle hända något med Brianna. Men vem vet, jag har ju haft fel förut.

  ”Så vad missade jag medan jag var inne och handlade?” frågade Robert som nu satte sig ner bredvid Mike och tog en klunk från sin öl.

  ”Åh inget speciellt, Jason träffade bara den där tjejen Brianna som han pratade om”

  ”Ja jag såg att du stod och pratade med en tjej här ute förut. Var det hon?”

  ”Ja, tyvärr”

  ”Haha damn, hon är till och med snyggare än du beskrev henne. Långa sexiga ben och om jag inte har helt fel så hade hon rätt fylliga bröst och rumpa. Jag skulle helt klart banga henne”

  ”Fortsätt drömma Robert, vi alla vet att hon snart kommer hänga klängandes efter McCann inom några dagar. Du har inte ens en chans, plus Jason har redan ett försprång på dig. Han pratar redan med henne, plus han kommer vara ensam med henne imorgon på hennes rum” sa Chaz och petade mig lätt i sidan.

  ”Jag har inget emot en utmaning. Plus, det måste ju finnas en första för allt.  Men bara en fråga, är det bara jag som tycker att hon påminner om den där tjejen som jag stötte på när vi åkte hem från klubben? Den där tjejen i danskläderna som försökte att låtsas som att vi inte fanns?”

  ”När du säger det så jo. Men jag hoppas för din skull att det inte är. För efter som hon redan är livrädd för dig och tror att du är ett creep så tror jag att du skulle få det rätt svårt att haffa in henne” sa Ryan och Robert nickade smått åt sig själv.

  



 

Äntligen uppe och det blev ett rätt längt kapitel. Nästan 3000 ord. Jag hoppas att ni gillar det och kommentera gärna. Jag har jobbat jätte hårt på det här och har redan börjat på nästa så jag hoppas att få upp det så fort som möjligt.

 

Vet att slutet på det förra kapitlet var lite konstigt också men jag hoppas verkligen att ni förstår vad som hände nu när fortsättning kom. Om inte så kan ni skriva till mig så förklarar jag :)

 

Sen bara en liten fråga. Ni behöver absolut inte svara men jag är bara lite nyfiken: Vart bor ni alla någonstans??

Jag själv bor i Stockholm :)

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

Sjukt bra du är as duktig!,bor i Örebro !

2013-08-05 @ 17:47:59
Postat av: Rebecka

gud skit bra, tycker nästan mer om den här än din andra på justtwiter! btw så tänkte jag typ hela tiden att det var ngn av jasons vänner som försökte få in henne i bilen, haha

jag bor i helenelund

Svar: Haha jag tycker också bättre om den här ;)
Bieber My World

2013-08-05 @ 19:27:12
Postat av: Ebba

LOVED IT!!!!

2013-08-05 @ 21:07:53
Postat av: Anonym

Stockholm :)

2013-08-05 @ 21:13:58
Postat av: Lmssy

Jag gör jätte gärna länkbyte med dig<3

2013-08-05 @ 22:39:17
URL: http://lmssy.blogg.se
Postat av: Rebecca ツ

GRYMT BRA!
ÄLSKADE VERKLIGEN DET HÄRA KAPITLET! Så bra!
Längtar till nästa so bad!

Svar: i Stockholm kan man säga c:

2013-08-06 @ 00:41:41
Postat av: Maria :*

Sjukt bra!
Svar: Bor i Malmö

2013-08-06 @ 03:21:51
Postat av: Lmssy

Såklart vi kan, men ska du börja cch sen kan du säga till mig när du är klar?<3

2013-08-06 @ 10:57:24
URL: http://lmssy.blogg.se
Postat av: Lmssy

Okej, men säg till när du har gjort det så gör jag det direkt<3

2013-08-06 @ 11:31:36
URL: http://lmssy.blogg.se
Postat av: Michelle

Jag älskar kapitlet :)

Jag bor i Göteborg :)

2013-08-06 @ 13:18:37
Postat av: Linn

GRYYYYYYMT! Novellen är så himla rolig.. Hahahahaha, hade värsta scenen i mitt huvud om Robert hade kommit ut medan hon stod framför Jason o såg honom, att hon typ snurrade runt o skrek. o sedan försökte gömma sig nästan inuti Jason o alla "da fuck!?" hahahahahaha! men i alla fall, längtar tills de träffas. kommer bli skoj! MEN NU VILL JAG VERKLIGEN HA NÄSTA! kram.

2013-08-06 @ 19:59:32
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Alltså WOW. Helt perfekt. Jag bor i Göteborg. ;)

2013-08-06 @ 22:51:06
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Moa

AaH sjukt bra! Älskar noveller som dom hära!
Jag bor i Sundsvall ;d

2013-08-07 @ 01:33:44
URL: http://jujustory.blogg.se
Postat av: Emelie

Gryyyymt bra :D
mer !!

2013-08-07 @ 12:59:43
Postat av: Anonym

OMG asså jag började läsa din blogg idag och vill verkligen inte att den ska sluta! En av dem bästa novellerna jag nånsin läst, och jag har läst många ;D haha ne men den är as bra och fortsätt skriva! :)<3

Svar: Omg tack så mycket. Och jag kan lova dig att den här novellen inte kommer att ta slut på ett väldigt väldigt långt tag ;) <3
Bieber My World

2013-08-07 @ 22:16:51
URL: http://biebur.blogg.se
Postat av: Tessan

Den här novellen är awsome alltså bara så awsome, kan inte vänta till nästa!!!

2013-08-08 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback