kapitel 13 - Vill du verkligen veta?

Tidigare kapitel:

  Det kändes liksom bara bra att vara runt henne, det var så lätt att prata med henne. Att hålla henne nära mig och att känna hennes händer på min kropp fick det att kännas som att min hud brann. Och låt mig inte ens börja förklara hennes läppar. Hennes läppar som passa perfekt med mina och som rörde sig i synk med mina. 

  Kanske så hade killarna rätt om att jag gillade henne. Men det skulle aldrig bli något mer än så. Det skulle jag se till. För för det första så tror jag inte på kärlek och för det andra så vet jag att blanda in tjejer för länge i sitt arbete bara skapar problem. Speciellt i det livet jag lever.

 



 

 

Briannas perspektiv

  När jag kom in i badrummet stängde jag snabbt igen dörren efter mig och efter att jag låst dörren gled jag ner till golvetmed ryggen vilandes mot den.

  Jag hade inte behövt gå på toaletten, jag hade bara behövt en ursäkt att komma bort från dem. Eller rättare sagt, komma bort från Jason. Om jag inte hade gjort det hade jag nog slängt mig över honom och kysst honom. Han var så nära mig och jag tappade alltid kontrollen när jag var nära honom. Det var som att allt motstånd som jag hade emot honom bara försvann. Jag hade börjat gilla honom som mer än bara min kompis. Om man ens kunde kalla oss kompisar. Vi liknade väll egentligen Friends with benefits mer eller något liknande. Fast utan sexet då. För jag har inga planer på att ha sex med Jason. Det skulle bara bli väldigt konstigt.

  Plus jag är inte den tjejen som har sex med vem som helst. Jag är heller inte en av dem som väntar på att den ”rätta” ska komma. Men jag vill i alla fall att min fösta gång ska vara med någon som jag är tillsammans med. Som jag kan känna mig trygg medoch som jag vet inte kommer att lämna mig direkt efter.

  Vilket är varför jag aldrig hade det med Nate, även fast vi var tillsammans i två år. Jag kände mig aldrig trygg med honom. Han var bara för på, han gick för fort fram. Vilket fick mig att känna mig obekväm.

  Men i alla fall, tillbaka till Jason. Jag har börjat gillar honom vilket inte kunde vara en sämre grej. Missförstå mig, jag gillar tanken av att falla för något och vara tillsammans med någon. Men Jason verkar inte som den personen som slår sig ner med en person. Plus det skulle aldrig gå. Vi skulle gå varandra på nerverna och vi skulle nog bråka en hel del. Fast vad vet jag egentligen. Vår relation kanske skulle vara jätte bra.

  Nej vänta, vad då relation? Vi är knappt ens vänner, eller jag vet egentligen inte vad vi är som sagt. Så varför börjar jag ens tänka på att ha en relation med honom. Det skulle aldrig hända.

  ”Brianna kommer då någon gång?” ropade Jason och jag drogs ur mina tankar. Jag öppnade ögon för att se att jag fortfarande satt på golvet med ryggen mot dörren. och jag suckade högt.

  ”Jag kommer alldeles strax”

  ”Jag tog ett ordentligt andetag och släppte ut det innan jag ställde mig upp. Kläderna rättade jag till så att dem satt som dem skulle innan jag gick ut ur badrummet och bort till hallen där Jason nu stod ensam. Så  jag antog att dem andra redan gått ut till bilen och väntade på att jag skulle bli klar så att vi kunde åka.

  ”Är du redo att åka?” frågade Jason när jag kom fram till honom och jag nickade smått till svar med blicken fäst i på mina händer som jag hade knutna framför mig. Då jag var rädd att om jag skulle kolla honom i ögonen så skulle jag tappa det. 

  Jag hörde hur Jason suckade smått och tog ett steg närmre mig. Han greppade lätt tag om mitt ansikte och vred upp det så att min blick nu möte hans ”Är du säker? Du ser väldigt trött och blek ut”

  ”Jason det är lugnt. Jag är bara väldigt trött. Det är väldigt mycket i skolan just nu. Plus min dans lärare håller på att köra slut på mig. Vi har en uppvisning om några veckor och det kommer vara en massa talang scouter och annat där så det är viktigt att det är perfekt”

  ”Jag kan förstå det och jag kan lova dig att du kommer att vara perfekt”

  ”Hur vet du det? Du har inte ens sett mig dansa?”

  ”Nej men efter som att du är tillsammans med mig nu så måste du vara perfekt. Jag kan ju inte ha dig som skämmer ut mig” sa han och jag himlade smått med ögonen vilket fick honom att skratta kort.

  ”Men du, om du inte orkar så kan vi ta det här en annan dag så kan jag skjutsa hem dig istället så att du kan villa lite”
  ”Nej då det är lugnt, jag behöver nog bara något att äta. Jag åt ingen lunch idag”

  ”Är du säker. För vi kan göra det här någon annan dag om du vill”

  ”Jason jag har ju sagt att det går bra. Jag börjar tro att det är du som inte vill ha med mig”

  ”Nejdå, jag bara tänkte på vad som var bäst för dig”

  ”Nawh är inte du bara den sötaste” sa jag och la mina armar runt hans midja för att dra in honom i en kram. Jag kollade upp på honom endast för att se hur han himlade med ögonen och jag skrattade smått. Hans ena arm lades runt mina axlar och han började styra oss ut ur huset och bort mot bilen.

 

Jasons perspektiv

  ”Förresten” brast jag ut när en tanke slog mig och stannade upp för att vända mig mot Brianna ”Varje gång jag har vart med dig så är du hungrig för att du inte har ätit lunch, frukost eller till och med skippat båda två. Du vet att det inte är bra för dig va? Att skippa att äta hela tiden”

  ”Jag vet men jag måste, så”

  ”Varför? Varför ska du skippa att äta för?”

  ”Därför” sa hon bara kort och försökte komma bort från mig men jag höll henne enkelt kvar henne genom att greppa tag om hennes midja.

  ”Brianna prata med mig” bad jag men hon skakade bara kort på huvudet till svar ”Brianna kom igen”

  ”Jason det är inget okej. Jag kan bara inte äta för mycket mat, det är inte mer än så. Det är inte en stor grej så släpp det bara”
  ”Hur kan jag släppa det när jag vet att du svälter dig själv?”

  ”Jag svälter inte mig själv Jason. Varför bryr du dig ens? Vi är knappt kompisar, det sa du ju själv” hon höjde rösten åt mig nu och jag såg hur tårar bildades i hennes ögon. Hon måste ha hört när jag pratade med killarna och sa att vi inte ens var kompisar. Men jag hade ljugit, jag ville bara få tyst på killarna. Jag gillade Brianna men jag visste inte riktigt hur det stod till i mellan oss.

  ”Jag bara gör det okej. Så varför kan du inte bara berätta för mig?”
  ”Vill du verkligen veta?”

  ”Nej det är ju bara därför jag har frågat flera gånger nu” sa jag och Brianna nickade smått på huvudet. Men hon verkade tveka en aning innan hon svarade. Och jag kan lova er att jag aldrig hade kunnat gissa det här svaret.

  ”Jag måste börja äta mindre mat för min lärare säger att ja är för stor. Hon säger att om jag ska kunna ta min dans till nästa nivå så måste jag gå ner så att jag lättare kan ta mig runt på scenen utan svårigheter. Det skulle även bli lättare för min partner att lyfta mig”

  ”Brianna du är inte tjock någonstans, hur kan ens din lärare tänka tanken på att du är tjock?”

  ”Hon säger inte att jag är tjock. Jag är bara större än dem andra tjejerna och det kommer bli ett problem om jag hamnar med andra partners än Nate. Med killar som är mindre och inte lika starka” sa Brianna och jag skakade ilsket på huvudet. Hur kan den här läraren ens tänka tanken att Brianna var för stor. Det gick inte ihop i mitt huvud. Hon är en av dem snyggaste och sexigaste tjejerna jag någonsin har träffat. Skulle hon bli mindre så skulle hon bli för liten och man skulle se benen i henne kropp. Hon var perfekt som hon är, så varför ändra på henne?

  Jag skulle precis öppna munnen och svara henne men någon annan hann före. Och med någon annan så menar jag ingen mindre än Chaz ”Kommer ni någon gång. Vi börjar bli hungriga och om ni inte kommer nu så åker vi utan er”

  ”Vi kommer” sa Brianna och gav mig en kort blick innan hon drog sig ur mitt grep för att gå bort till bilen där killarna väntade på oss.

 

  ”Vad såg du ens i den där killen från början? Han verkar som ett riktigt svin” skrattade Chaz fram efter att Brianna kort berättat vad som hade hänt mellan henne och Nate. Jag hade redan hört vad som hänt mellan dem så jag lyssnade inte riktigt. Jag blev bara irriterad när jag tänkte på det. 

  Jag var inte den personen som hade relationer och borde ge relations tips men jag vet i alla fall att man inte är otrogen mot den man är tillsammans med. Är man i ett förhållande så håller men sig till den personen. Vilket är varför jag inte är inte är i en relation. Jag vill inte binda mig till en person, det slutar aldrig bra. Så därför är jag aldrig med en tjej flera gånger då dem alltid blir klängiga efter ett tag.

  ”Jag vet ärligt talat inte. Han var snäll och världens mysigaste kille när vi blev tillsammans. Sen så antar jag att hans behov blev för mycket för att hantera eller något. Jag vet inte”

  ”Ja sex behov kan var lite jobbiga ibland men det är ingen anledning till att vara otrogen mot någon”

  ”Inte riktigt. Men kan vi prata om något annat. Något som kanske inte är lika deprimerande”

  ”Visst, vad vill du prata med om?”

  ”Jag har ingen aning. Men vad som helst som inte handlar om mitt irriterande ex”

  ”Visst” skrattade Chaz smått innan något verkade klicka för honom ”Förresten Jason har du frågat Brianna om hon ska följa med i helgen?”

  ”Följa med vart?” frågade Brianna frågandes och vända sig snabbt mot mig.

  ”Fall du vill följa med på en fest som hålls här i helgen”

  ”Fest? Vad menar du med fest? Jag tror faktiskt vi har lite annorlunda bilder på vad en fest är”

  ”Det tror jag också. Men jag kan helt klart säga att det är min typ utav fest. Med en massa drickande, rökande, dansande och en hel del annat” sa jag och Brianna såg en aning tveksam ut.

  ”Jag vet inte riktigt om det är en fest för mig. Jag har aldrig gått på en sådan fest förut. Jag tror inte ens att jag har kläder som skulle passa till en sådan fest”

  ”Tro mig det skulle vi nog kunna fixa, kläder är inget problem. Det största problemet skulle nog vara att få dig att passa in. Det är en helt annan stämning och attityd än du är van med. Kanske dansen också skulle vara ett problem, det är inte riktigt snurrar och piruetter eller vad tusan det är du håller på med som vi gör här”

  ”Du tror inte att jag skulle klara av det?” frågade Brianna en aning sårat och jag log smått. Jag hade henne precis där jag ville ha henne. Jag visste att hon aldrig skulle säga nej till en utmaning så där av sa jag att jag tvivlade på henne. För ärligt talat så tvivlade jag inte en sekund på att hon skulle lyckas. Hennes kropp är fantastisk så använder hon den bara så lovar jag er att hon kommer att ha killar köandes för henne.

  ”Jag vet inte riktigt”

  ”Jag tror att jag skulle klara det mer än bra. Jag tror dock att du skulle ha större problem att passa in hos mig”

  ”Ha, jag skulle kunna passa in där hur bra som helst”

  ”Visst om du tror det så varför testar vi inte. Jag följer med dig i helgen på den här festen och så följer du med mig på min skoldans om någon vecka”

  ”Jag är så på”
  ”Bra, jag hoppas att du äger en kostym för det är vad du kommer att behöva ha på dig för att komma in”

  ”Jag tänker inte ha på mig en kostym. Jag har bara haft på mig en en gång och jag sätter aldrig på mig det igen”

  ”Okej. Om du inte kommer ha på mig dig en kostym så kommer jag att ha på mig mina vanliga kläder i helgen” kontrade hon och jag suckade smått.

  ”Visst som du vill” sa jag nu en aning deprimerad och tog bort min arm från runt Briannas axlar. Var inte riktigt på humör att prata längre nu när jag visste att jag skulle behöva ha på mig min kostym. Det var min brors kostym som jag hade hemma och jag hade på mig den på hans begravning. Det var den enda gången jag ens har rört, annars så har den bara hängt där och jag vet inte riktigt om jag vill använda den. Kanske skulle det var bättre om jag hyrde en kostym, eller lånade en från killarna. För jag vill inte att Alex kostym ska bli skadad på något sätt. Det var en av dem få grejerna som jag hade kvar av honom.

 



 

Okej jag vet att jag lovade ett kapitel igår men jag råkade somna, hehe. Så jag lägger upp det nu istället men hinner inte skriva så mycket då min lektion börjar strax. Har bara en kort rast nu så.

 

I alla fal hoppas att ni gillar kapitlet. Jag gillar faktiskt det inte jag själv om jag ska var aärlig men ja ja. Det får väll duga antar jag. Jag har i alla fall börjat på nästa kapitel redan och hoppas att få upp det snabbare än jag fick upp det här. Jag vet för det mesta vad som ska hända så tror det kommer gå rätt fort.

 

Har lite små grejer som jag inte vet vad som ska hända så jag frågar er. Vad tycker ni ska hända på festen som dem ska gå på? 


Kommentarer
Postat av: Maria :*

Jätte bra!

2013-08-30 @ 15:30:22
Postat av: Anonym

ett bra kapitel som vanligt!!
kanske kan hon bli lite full typ o Justin kommer gilla henne mer oså haha, sämsta ideen men vet att du kommer göra den til den bästa!:)

2013-08-30 @ 15:57:58
Postat av: Elin

Skiit bra, jag tycker typ att hon ska börja dansa typ lite snuskig dans med nån random kille och då blir justin och dom andra tänd på henne haha,❤😂👌

2013-08-30 @ 16:23:22
Postat av: anonym

tycker att hon ska dansa med ngn annan än justin, och vara värsta full. Justin blir avundsjuk, och gör ingenting annat än att stirra på henne hela festen! Tilllllls hon kysser han där killen hon dansade med,han ska bli arg och få värsta utbrottet!
När jag väl börjat skriva så kan jag nt sluta haha:p

2013-08-30 @ 17:49:18
Postat av: Anonym

Något dirty

2013-08-30 @ 19:28:06
Postat av: celebnovell

Sjukt bra. Stör mig på alla som skriver Justin lol, JASON ska ditt stå xD
Håller med dom andra kommentarerna.. :)

2013-08-31 @ 00:09:30
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-08-31 @ 11:31:13
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Ida

Jättebraa! Och ellerhur, han heter Jason inte Justin hallå.. ;)

2013-08-31 @ 23:17:13
Postat av: Rebecca

Grymt bra kapitel! Längtar till nästa och då håller jag med dem andra kommentarerna! c:

2013-08-31 @ 23:19:26
Postat av: anonym

oj haha menade jason, är bara så van vid justin

2013-09-01 @ 16:46:54
Postat av: sara

jag tycker hon ska typ hålla sig nykter men spela full o få Jason avundsjuk! det skulle va kul :) det är många noveller som tjejen blir full o jobbig så helst inte att hon gör bort sig för hon måste ju kunna imponera lite ju! ;P men jag vet inte det är ju din novell så du bestämmer o det blir nog bra vad du en gör!!!

2013-09-02 @ 18:43:10
Postat av: Natasha

Sjuuuuuukt braaaa! Love it! Men helluuu skulle inte nästa typ komma idag?❤❤tacksam för ett svar!:)

Svar: sitter med det sista nu och ska bara fort fixa bilden sen så kommer det ;) ❤❤
Bieber My World

2013-09-06 @ 20:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback