kapitel 12 - Det skulle jag se till

Tidigare kapitel:

  ”Okej. Vart vill du komma med det här Jason”

  ”Allt jag menar är bara att vi kanske kan fortsätta så. Vara varandras täckmantlar du vet. Jag menar det verkar ju inte så troligt för någon utav dem vi lurar om vi helt plötsligt dyker upp med en annan som flickvän/pojkvän eller säger att vi gjort slut” 

  ”Så vad vill du att vi ska göra?” frågade jag och kollade med stora ögon på Jason som nu vände blicken mot mig.

  ”Jag menar att jag kommer hit till dig ibland för att synas framför folk så att dem tror att vi dejtar eller något och så gör du samma sak för mig. Vi behöver inte träffas jätte ofta men tillräckligt för att inte få folk att misstänka något”

 



 

 
10 september 2013

  Det var två veckor sen jag och Jason gjorde våran ”deal” eller vad man ska kalla det. Jag har bara träffat honom två gånger sen dess. Den ena gången var när vi skulle diskutera den här grejen, om vad vi ska göra och vad som ingick i det här avtalet och allt det där. Den andra gången var idag när han kom hit för att han en ”dejt” med mig. Han kom och hämtade mig efter skolan för att sen ta mig till en grill som låg här i närheten där jag visste att Nate oftast hängde med killarna efter skolan. Och idag så hade han gjort det också. Och låt mig bara säga, att han uttryck när han såg oss tillsammans var helt priceless.

 

  Jag gick ner för skolans grusgång ner mot parkering för att se att Jason till min lycka redan stod parkerad där. Han stod lutandes mot huven till sin Ferrari med mobilen i högsta hugg vilket gav mig tillfället att spana in honom. Han hade på sig ett par mörka jeans som hängde lågt på hans höfter -som alltid då då- Han har ett par vita supras som passade hans t-shirt som satt tajt på hans överkropp. Vilket gav mig en bra syn utav hans magmuskler och armar som spändes då och då.

  ”Spanar in mig igen ser jag” skrattade Jason plötsligt fram och jag drogs ur mina tankar. Jag kollade upp på Jason för att se att han kollade roat på mig vilket fick en lätt rodnad att spridas på mina kinder. 

  ”Förlåt jag, jag” började jag men kunde inte avsluta min mening då jag inte visste vad jag skulle säga. Jason hade kommit på mig med att spana in honom. Great.

  ”Det är lugnt baby. Jag har inget emot att du spanar in mig, men du kanske borde ta en bild. Det räcker längre plus då kan du kolla på bilden när jag inte är runt omkring”

  ”Åh håll tyst Jason”

  ”Kom igen Brianna. Jag skämtar ju bara. Plus vi båda vet att du gillar mig. Eller mitt utseende i alla fall” sa han och jag himlade med ögonen vilket fick honom att skratta högt.

  ”Förresten vart ska vi åka någonstans? Du berättade aldrig vart vi skulle någonstans idag”

  ”Vi ska till ett ställe i närheten. Nate brukar hänga där med killarna efter skolan. Jag brukade också hänga där förut innan vi gjorde slut”

  ”Jag förstår. Men bara en fråga. Är det inte alla andra som vi behöver övertyga också? Det blir ju inte så trovärdigt om det bara är Nate som ser oss hela tiden”

  ”Kanske inte men jag skiter i vad alla andra tror. Nate tror att jag är tillsammans med dig och det var hela poängen. Enda sedan han såg oss tillsammans så har han inte sagt ett ord till mig. Vilket jag gärna vill hålla så. Men tyvärr så tror jag inte att det kommer håla så länge”

  ”Och varför inte det?” 

  ”Jag vet inte. Jag har bara inte” började jag men blev avbruten när Justin pressade sina läppar mot mina. Hans läppar började massera mina och han drog mig närmre genom att linda sina armar runt min midja.

  ”Jason vad håller du på med?”

  ”Nate står uppe vid trappan och kollar” förklarade Jason och jag nickade smått innan jag pressade mina läppar mot hans igen. Mina armar lindade jag runt hans axlar och flätade in mina fingrar i hans hår för att dra honom närmre mig. Jason händer föll ner till mina höfter och drog mig om möjligt närmre sig. 

  Jag hörde hur folk började prata bakom min rygg igen men det var inget nytt. Enda sedan jag senast sågs med Jason så har alla pratat om min nya ”snygging” som tjejerna kallade honom och jag kan väll inte mer än att hålla med. Jason är nog helt klart den snyggaste killen jag sett och jag kan inte riktigt förstå att han var med mig. Visst så var vi inte i ett riktigt förhållande men han kunde fortfarande välja vem som helst att ha som sin ”flickvän” Han skulle kunna få vilken tjej han än ville.

  ”Okej ska vi åka då?” frågade Jason efter ett tag när vi dragit oss undan och jag nickade smått till svar. För andfådd och alldeles för inne i mina tankar för att ens få fram ett ordentligt svar som skulle låta vettigt.

 

  Vi kom fram till grillen och jag hoppade snabbt ur Jasons bil efter att han parkerat. Jag såg hur folk kollade på oss medan vi gjorde våran väg över till ingången. Jasons arm låg runt mina axlar och min egen låg runt hans midja. 

  Vi kom in i restaurangen och jag såg genast Nate stå en bit bort tillsammans med killarna i från våran klass. Nate stod med ryggen mot oss vilket gjorde att han inte såg oss men det gjorde dock Kasper. Han petade snabbt till Nate och viskade något i hans öra vilket fick honom att snabbt vända sig mot oss. Hans ögon borrade in sig i mina och jag gav honom ett litet leende innan jag vände mig mot Jason som redan kollade ner på mig.

  ”Jag tror nog att du hade rätt med att han inte kommer hålla sig borta från dig”

  ”Vad menar du?” frågade jag och Jason svarade mig bara med en nick åt Nates håll. Jag kollade frågande på honom men jag hann inte fråga vad han menade då någon hann förre mig.

  ”Brianna vad gör du här?” frågade Nate nästan ilsket bakom mig och jag vände mig snabbt mot honom.

   ”Jag är här för att äta Nate. Är inte det ganska uppenbart?”

  ”Jag förstod det men jag undrar varför du just kom hit för? Du vet att jag brukar hänga här”

  ”Och det gör det förbjudet för mig att komma hit? Jag brukade också hänga här förut om du inte kommer ihåg. Dem har världens godaste hamburgare och när vi åkte förbi här så föreslog jag att vi kunde äta lite snabbt. Vi båda var hungriga och det här var det som låg närmast” med det sagt greppade jag tag om Jasons hand för att dra med honom bort mot kassan för att beställa våran mat och lämna Nate kvar med ett chockat ansiktsutryck. 

 

12 september 2013

  "Jason jag vet att jag sa att jag skulle spendera tid med dig men jag hade hoppats att vi skulle göra något annat än att umgås med ditt gäng eller vad ni vill kalla det. Jag kommer inte särskilt bra överens med dem. Eller jag har inget emot dem flesta då jag inte har träffar dem. Men din kompis Robert eller vad han heter skrämmer mig om du inte kommer ihåg det" sa jag och Jason skrattade roat åt mig. 

  "Ta det lugnt Brianna. Vi ska bara vara här ett tag innan vi sticker iväg och äter"

  "Vilket inte hjälper mig då dem ska följa med och äta"

  "Du har inget att oroa dig för babe. Jag kommer att vara med dig hela tiden, han kommer inte komma nära dig. Du är min flickvän nu om du kommer ihåg"

  "Ja din låtsas flickvän som bara är här för att få folk att tro att du är tillsammans med mig. Men ditt gäng vet att det inte är sant vilket gör att Robert kan hålla på så mycket han vill så länge ingen hör det. Och jag måste säga att ord ibland kan vara läskigare" sa jag och Jason skrattade än en gång åt mig. Uppenbarligen tyckte att jag överdrev allt. För när jag berättade för honom så skrattade han bara och sa att jag inte var den första tjejen som han stött på så där. Vilket inte lugnade mig på något sätt. Då han även sa att jag var den första som sa nej till honom och han nu tog det som en utmaning att få mig. 

  "Håll dig bara nära mig så är du säker"

  "Det tror jag säkert”

  Jason himlade smått med ögonen åt mig och la en arm runt mina axlar innan han drog in mig i huset. Så fort vi kom in i huset hörde jag skrik och en massa smällar ifrån vardagsrummet. Jason började styra våra steg bort mot vardagsrummet där alla killarna utan Robert satt och spelade något krigsspel.

  ”Vad fan Ryan håll dig vid liv. Jag kan inte komma och rädda dig hela tiden” ropade killen som Jason hade introducerat som Chaz. Han var tydligen den ”löjliga” killen utav dem som Jason sa. Chaz är tydligen den som är mest barnslig och tar inte riktigt saker på alvar. Sen där efter kommer Ryan, han var tydligen nästan exakt lika dan men han visste lite bättre när han skulle skärpa sig och vara seriös. Sen så hade dem Mike som var den äldsta av dem alla och var den som ”startade” gänget eller vad dem nu kallar sig.  Sen så finns det ju Robert och han är ja. Jag tänker inte ens prata om honom. Han skrämmer mig.

  ”Hej killar” sa Jason för att då seras uppmärksamhet och dem vände sig snabbt mot oss.

  ”Åh hej Jason. Brianna, det är trevligt att träffa dig igen” sa Chaz som pausade spelet och  gav mig ett stort leende.

  ”Det är trevligt att träffa er också. Jag hann inte riktigt prata med er senast jag var här”

  ”Ja det kan ju bero på att du fick en panik attack senast du var här”

  ”Jag fick inte panik. Jag var bara rädd. Det var inte direkt ett bra första intryck jag fick av Robert första gången jag träffade honom” sa jag och dem skrattade roat åt mig.

  ”Nej kanske inte. Men det var inte ditt möte med Jason heller”

  ”Vad menar du?”

  ”Allt jag menar är att ditt möte med Jason borde ha skrämt dig mer. Han kom in i ditt rum med en pistol och blod på kläderna. Han hade precis dödat någon och ändå så är det han som du gömmer dig bakom när Robert är runt omkring”

  ”Ja vem skulle jag annars gömma mig bakom. Jag är rädd för Robert så jag gömda mig bakom Jason. Han var den enda som jag kända här och jag är inte rädd för honom. Han har inte gjort något mot mig så han har inte gett mig en anledning till att vara rädd för honom”

  ”Kanske inte. Men jag tycker fortfarande att det är lite roligt att du är mer rädd för Robert än Jason. Jason skulle kunna göra mycket mer skada och dem flesta skulle nog säga att Jason är värre”
  ”Kanske det men jag är inte som alla andra” 

  ”Det kan man lugnt säga” skrattade Jason fram och jag smällde till honom lätt på bröstet vilket bara fick honom att skratta ännu mer.

  ”Ta det lugnt baby, det är inget fel att vara annorlunda” jag kände hur en rodnad spreds på mina kinder när han kallade mig baby. Han har en förmåga att göra det en del och jag rodnade varje gång. Vilket började bli väldigt irriterande då det inte var något mellan oss och jag visste att det aldrig skulle bli det heller. 

  ”Nej men kolla vem som bestämde sig för att titta förbi” sa Robert bakom oss och jag vände mig med ett ryck mot honom. Jag hade inte hört att ens hade kommit in i huset. Jag ställde mig bakom Jason en aning och Robert skrattade kort ”Jag trodde faktiskt inte att du skulle våga komma med tanke på hur rädd du var för mig senast du var här”

  ”Jag ville inte komma hit men jag blev tyvärr tvungen då Jason vill ha med mig i kväll. Fast om jag hade kunnat välja hade jag nog valt att inte ta med dig. Du äcklar mig, skrämmer mig och jag kan lova dig att jag inte är den enda tjejen”

  ”Åh nu har du fel lilla gumman. För vet du vad, ingen har någon sin tackat nej till mig förut. Jag får alltid som jag vill i slutändan”

  ”Ja jag har hört det. Men jag har även hört att du endast får tjejerna efter Jason vart med dem. Att när han har fått vad han vill ha av dem så går dem till dig”

  

Jasons perspektiv

  ”Ja jag har hört det. Men jag har även hört att du endast får tjejerna efter Jason vart med dem. Att när han har fått vad han vill ha av dem så går dem till dig” sa Brianna och jag kollade chockat på henne. Undrade vart tusan allt det här självförtroendet och modet helt plötsligt kommit ifrån. 

  ”Och varför tror du att dem kommer till mig efter då?”

  ”För att Jason inte är med samma tjej flera gånger så när han inte vill ha dem mer så blir dem desperata och ja. Då kan man ju nöja sig med dig. Du ser väll okej ut men du är varken mitt första val, andra val, tredje val, fjärde val. Jag skulle nog säga att jag skulle kunna minst hundra killar som jag skulle välja förre dig. Så varför tar du inte och stör någon som vill ha din patetiska uppmärksamhet så att du kan lämna mig ifred. För det här” sa Brianna och pekade i mellan dem båda ”Kommer aldrig hända. Inte ens i dina vildaste fantasier” sa hon och jag kvävde ett skratt när jag såg hur arg Robert blev. Han knöt händerna hårt och hans käkar spändes innan han släppte ut vad som lät som en grymtning. Han borrade in sin blick i Briannas och han blick speglade inget annat än hat. Brianna verkade känna på sig det då hon drog in mig framför sig så att jag nu täckte henne helt från Robert.

  ”Jason kommer inte alltid att kunna skydda dig” spottade Robert fram innan han med ilska steg började gå upp för trappan och bort mot sitt rum.

  ”Robert vart ska du någonstans? Vi ska ju ut och äta”

  ”Inte med den där tjejen vid din sida. Följer hon med så stannar jag hemma”

  ”Visst stanna hemma och sura du”

  ”Jag surar inte Jason”

  ”Så klart att du inte ska göra” sa jag sarkastisk och kollade roat upp på Robert som såg att spricka när som helst ”Men sanningen svider verkligen ibland va?”

  Min fråga verkade var den sista droppen för Robert då han bara gav oss en sista blick innan han gick bort till sitt rum. Vilket lämnade oss kvar i en konstig stämning. Jag visste inte vad det var, jag kunde inte sätta fingret på det. Men självklart var Chaz inte långt efter med att bryta den. Ha, den där killen skulle inte kunna gå en dag utan att prata. Nej vänta låt mig rätta mig själv. Han skulle inte kunna gå en timma utan att bryta ihop.

  ”Haha, jag tror inte att han kommer att lämna sitt rum på ett tag nu i alla fall. Du satte verkligen dit honom Brianna” skrattade Chaz fram och Brianna skrattade smått ”Tack antar jag” mumlade hon fram släppte sitt grep om mig så att jag nu kunde vända mig mot henne.

  ”Ja vart tusan kom allt det här ifrån? Nyss tjatade du om hur rädd du var för honom och hur mycket du önskade att han inte skulle följa med. Och nu som kom allt det här fram. Vad hände?”

  ”Jag vet inte, det bara kom fram. Jag kommer inte ens ihåg hälften av vad jag sa. Det bara kom och jag vet”

  ”Hej ta det lugnt. Du behöver inte ursäkta dig till mig. Det var ganska sexig om jag får säga” sa jag och tog ett steg emot henne. Jag såg hur hon svalde hårt och hur hennes blick pendlade mellan mina ögon och läppar medan jag lutade mig neråt mot henne. Men precis när jag skulle kyssa henne så var det någon som harklade sig bakom mig vilket fick Brianna att snabbt dra sig undan men en lätt rodnad på kinderna. Hon skiftade smått nervöst på fötterna och jag gav Mike en irriterad blick för att ha stört oss.

  ”Eh är det okej om jag lånar toaletten lite snabbt innan vi sticker?”

  ”Visst, toaletten ligger där borta” sa jag och pekade bort mot toalettdörren. Brianna nickade smått till svar innan hon med ner sjunkit huvud gick bort till toaletten. Jag följde henne med blick och lät min blick falla ner till hennes rumpa och långa ben. Damn, jag ville ha henne.

  ”Jag trodde att du sa att du inte gillade henne” sa Ryan efter ett tag och jag vände mig frågandes mot honom ”Oh kom igen, låtsas inte som att du inte känner något.Vi kan se det på dig. Sättet du kollar på henne, sättet du skyddar henne och tar hand om henne”

  ”Ryan jag gillar inte Brianna på det sättet. Vi är bara kompisar, om man ens kan kalla oss det. Plus den enda anledningen till att jag kollar på henne är för att hon har en sexig kropp”

  ”Okej så varför har du inte sex med henne?”

  ”För att det skulle bli konstigt då. Jag är bara med samma tjej en gång, förstår du inte hur konstig stämningen skulle bli då om jag hade sex med henne?”
  ”Jo jag förstår det. Men tänk å andra sidan hur bra det skulle kunna bli om hon är bra i sängen. Tänk hur mycket mer du skulle kunna få ut ur det här avtalet”

  ”Brianna är inte den typ tjej” sa jag bestämt och Chaz skrattade högt.

  ”Jag tror faktiskt att Jason börjar få känslor för henne”

  ”Jag börjar inte få känslor för Brianna så kan du bara hålla skäft nu så att vi kan åka”

  Jag var en aning irriterad på mina kompisar ni men jag kunde inte låta bli att tänka på vad dem hade sagt. För dem hade rätt. Hade det vart någon annan tjej så hade jag redan haft sex med dem. Men jag kunde inte få mig själv att göra det med Brianna. Inte för att jag inte ville det. För tro mig, det ville jag. Men det kändes bara fel. Jag vet inte varför. Jag har aldrig känt så här förut inte runt någon.

  Det kändes liksom bara bra att vara runt henne, det var så lätt att prata med henne. Att hålla henne nära mig och att känna hennes händer på min kropp fick det att kännas som att min hud brann. Och låt mig inte ens börja förklara hennes läppar. Hennes läppar som passa perfekt med mina och som rörde sig i synk med mina. 

  Kanske så hade killarna rätt om att jag gillade henne. Men det skulle aldrig bli något mer än så. Det skulle jag se till. För för det första så tror jag inte på kärlek och för det andra så vet jag att blanda in tjejer för länge i sitt arbete bara skapar problem. Speciellt i det livet jag lever.

  



 

 

 
Okej så det blev otroligt långt väntan på et här kapitlet och jag ber som hemskt mycket om ursäkt. Det har bara vart mycket på senaste tidne och jag har inte haft så mycket tid att skriva och jag tror tyvärr att det kommer fortsätta så. Skolan har börjat igen och jag börjar mitt andra år i gymnasiet vilket ska vara det tuffaste året så vi får se hur bra min uppdatering blir.
 
  Jag ska verkligen försöka att ha så bra uppdatering som möjligt och det som skulle underlätta för mig är att ni kommenterar vad ni tycker och tänker. Fall ni tycker att det är bra/dåligt? Fall ni har någon ide till vad som ska hända här näst eller något som ni tycket att jag kan förbättra (förutom uppdateringen då) ;)
 
Men kommentera så mycket som möjligt allihopa så kommer kapitlerna snabbare ska ni se:)
 
Sen som vanligt en liten fråga då jag är nyfiken: Vilks skola/gymnasium går ni i?
Jag själv går i Fryshuset nu när min skola har blivit uppköpt ;D

Kommentarer
Postat av: Natasha

Sjukt braaaaa❤

2013-08-23 @ 07:55:44
Postat av: Anonym

Grymt!

2013-08-23 @ 08:08:16
Postat av: Maria :*

Sjukt bra!

2013-08-23 @ 15:45:46
Postat av: Anonym

jätte bra!! <3 det skulle va kul om nate var där oxå (på restaurangen) det skulle va kul om hon typ kunde äga ut honnom eller så hihi jag är kanske lite taskig mot nate men det skulle vara kul o läsa det! <3 <3 hihi
jag går på Tallåsskolan i katrineholm

2013-08-23 @ 15:50:07
Postat av: Celebnovell

Älskar det! Jag går i Sörgårdsskolan. :)

2013-08-23 @ 16:00:15
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Emelie

grymt bra :)

2013-08-23 @ 17:51:35
Postat av: Y

Sjukt bra kapitel! Lite stavfel här och där men det går att läsa!
Jag går på vittra gymnasiet i Södermalm :)

2013-08-23 @ 18:39:36
Postat av: Hanna

sjukt himlas as bra!!! Älskar den här novellen! mera:D

2013-08-24 @ 09:06:00
Postat av: Rebecka

Älskar dina kapitel och noveller så vältänkta och välskrivna! Går på utbildning silverdal i silverdal, den rosa skolan man ser när man åker mot stan med glas spetts på taket

2013-08-24 @ 11:58:12
Postat av: Anonym

hade vart trevligt om du kunde skriva nästa kapitel

Svar: jag sitter och skriver på det nu och det kommer komma upp senare idag. Om du kollar på min instagram som jag har till den här novellen så hade du kunnat veta det. Jag uppdaterar där om när nästa kapitel kommer och annat.
Bieber My World

2013-08-29 @ 17:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback