kapitel 17 - Sluta vara så himla envis

 
 TIDIGARE KAPITEL: 

  ”Det låter så äckligt när du säger det så. Men ja jag gjorde det. jag ville få en reaktion ifrån sig och visa dig att jag kunde spela med samma regler”

  ”Det tror jag verkligen inte men vi skiter i det just nu. Du verkar ha druckit mycket så vad säger du om att jag tar med dig hem så att  du kan få sova lite” sa jag och hon nickade smått till svar. Jag gav henne ett litet leende och la en arm runt hennes midja för att dra med henne bort till bilen.

 



 

 

Briannas perspektiv

  Jag vaknade av en hög duns från undervåningen och stönade klagande när mitt huvud började värka. Det var som att mitt huvud hade en egen rytm som spelades i mitt huvud fast med bara bas för mitt huvud dunkade och det kändes som att mitt huvud skulle sprängas vilken sekund som helst. 

  Det kanske blev lite för mycket att dricka igår trotts allt.  

  Jag hörde hur någon stönade bredvid mig och vred mig om lite så att jag skulle kunna snegla ner på Jason. Han låg med en arm runt min midja och höll mig hårt mot sitt bröst. Jag kände hans värme mot min rygg igenom tyget på hans tröja som jag hade på mig och värmen från hans andetag på min nacke vilket fick rysningar att gå längst min ryggrad. 

  Hans ansikte var in tryckt i min nacke och jag kunde höra hans nästan små snarkningar. Inte riktigt snarkningar men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det som annars. Små grymtningar? Nej, det låter inte bra heller. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva och det kanske inte riktigt är så viktigt så nu fortsätter vi.

  Mitt huvud dunkade som jag vet inte vad och jag kände mig en aning illamående. Hade jag vart hemma så hade jag tagit någon tablett för att få bort det. Men med tanke på att jag inte var hemma just nu och jag inte ville snoka runt i någon annans hus så jag fick väll stå ut. Jason skulle förmodligen vakna snart och då kunde jag be honom om en huvudvärkstablett och något emot illamåendet.

  Jason vred lite på sig och hans grepp om mig släppte. Han rullade över på rygg och efter som jag hade ett dödsgrepp om täcket så gled det av från Jason. Inte för att han verkade klaga då han var väldigt varm och jag skulle då inte klaga. Jason sov alltid utan tröja och det gjorde han även idag.

  Jag lät min blick glida över hans överkropp och svalde högt. Han var så himla snygg, så väll byggd. Inte för mycket, inte för lite. Helt enkelt perfekt. Jag tvekade en aning innan jag lät mina fingrar följa mönstret från hans tattueringar på hans arm. Jag började nere vid hans hand och jobbade min vägg uppåt. Jag lät mina fingrar lätt dra över hans hud och när jag kom upp till hans axel så började jag följa tattueringarna som gick ner på hans bröst. 

  Hans tattueringar slutade vid mitten utav hans bröst men jag fortsatte ner mot hans mage ändå. Jag menar magmuskler som hans var gjorda för att bli rörda. Och den där V linjen som han hade, dan var bara. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Men ni måste ju hålla med om att V linjen är bland det snyggaste på en kille. Om ni inte tycker det. Ja då är det något fel med dig.

  Jason skiftade lite smått på sig och jag drog snabbt bort min hand ifrån Jason. Ville inte att Jason skulle komma på mig med att spana in honom -igen- för det här skulle då inte gå ihop med mitt kalla beteende där jag låtsas vara opåverkad utav honom. Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att jag lurar någon. Alla kan nog se att jag är dragen till Jason. Han rörde på sig igen och jag andades lättat ut när jag insåg att han fortfarande låg och sov.

  Jag drog mig bort från honom helt och hållet innan jag ställde mig upp från sängen. Allt började snurra en aning och jag blev tvungen att greppa tag om sänggavlen för att inte ramla. Mitt huvud gjorde fortfarande ont och jag stönade klagande.

  Jag tänkte tillbaka på gårdagen och kände mig nästan äcklad när jag lyckats gå igenom hela gårdagen. Eller åtminstone så tror jag att det var hela dagen. Jag har ju som sagt världens baksmälla så jag skulle lika gärna ha glömt bort hälften. Förhoppningsvis inte men om jag gjort det så hoppas jag att jag i alla fall inte skämde bort mig. Det är inte riktigt vad jag behöver. 

  Äcklad som jag kände mig gick jag bort till Jasons badrum. För en dusch kunde väll inte sitta så fel. Det kanske skulle kunna få bort lukten och smutsen som jag kände. För så borta som jag var så somnade jag det första jag gjorde när jag satte mig i Jasons bil. Han väckte mig sen när vi kom hem till honom för att jag skulle kunna byta om och gå på toa innan jag somnade direkt. Det gick nog inte ens en minut innan jag somnade efter att jag lagt mig ner i Jasons säng. Som jag måste säga är den skönaste sängen jag någonsin har sovit i. Den är fantastisk.

  Jag vinglade lite  bort till badrummet och gnuggade mina ögon smått innan jag öppnade dörren intill badrummet. Min blick som jag haft nere i golvet höjde jag fort när jag hörde hur vattnet gick och mötes av en väldigt oväntad syn.

 

 

  

 ”Omg Robert vad gör du här” sa jag och slängde snabbt händerna för ögonen för att försöka få bort bilden framför mig. Robert stod sprits språngande naken framför mig. Blöt från vad jag antog var hans dusch men det gick inte ihop. Varför skulle han vara här? han har ju ett eget badrum i sitt rum.

  ”Oh kom igen baby vi båda vet att du vill kolla så varför tar du inte bara bort händerna”

  ”För att jag inte vill se dig naken. Det jag vill se är dig med kläder på” sa och pressade händerna hårdare mot mitt ansikte när jag hörde hur han närmade sig. 

  Hans händer greppade tag om mina handleder och det spelade ingen roll hur mycket motstånd jag gjorde för mina händer var snart hängandes längst mina sidor. Men mina ögon var fortfarande stängda för jag vill inte se honom. Visst han såg ju bra ut men jag vill inte se honom naken. Jag är inte bekväm med det. Dem enda två killarna som jag har sett är min pappa, brorsa och det var när jag var liten.

  ”Kom igen Brianna. Sluta vara så himla envis. Varför kan du inte bara ta en risk för en gångs skull. Vem vet. Du kanske till och med kommer att gilla det”

  ”Det tvivlar jag starkt på och det kommer aldrig hända så snälla bara gå eller släpp mig så att jag kan gå härifrån”

  ”Nej jag tycker att det är rätt bra här. Precis så här. Kanske till och med lite närmre” mumlade han fram och jag kunde inom kort känna hans andetag mot min nacke. Jag vill putta honom ifrån mig, springa därifrån men jag kunde inte. Robert höll mina händer i ett dödsgrepp och det fanns inget jag kunde göra. Skrika? Nej vem skulle bry sig egentligen. Jason bryr sig bara om sig själv och jag tror inte att han kunde bry sig mindre om vad som egentligen hände med mig. Så länge våran relation verkade bra för ute världen så var allt bra för honom.

  ”Du vet inte hur länge jag har väntat på det här. Att vara så här nära dig” jag kände hans läppar mot mina hals när han pratade och jag fick rysningar som gick igenom hela min kropp. Men inte av någon bra anledning som Robert verkade tro ”Åh du vill det också. Vill du inte? Din kropp vill det i alla fal. Din kropp ger iväg dig”

  ”Hon skulle kunna stå och skrika att hon vill ha dig i ansiktet och du skulle fortfarande inte få henne. Hon är min och om jag kommer ihåg rätt så skulle du backa undan från henne då hon vann ert lilla vad igår” sa en mörkare, raspigare och en röst och jag kände igen allt för väl bakom mig och genast så kände jag hur min kropp slappnade av.

  En arm lindades runt min midja och jag andades lättat ut när jag hamnade i Jasons famn istället för Roberts. Jag gossade in mig i hans bröst och lindade mina armar runt hans midja. Hans armar var lindade runt mina axlar och han började backa mig ut ur rummet.

  ”Det är okej baby, han kommer inte att göra något. Det är bara ett utav hans sjuka skämt. jag ska prata med honom okej?” frågade Jason när jag satt ner på hans säng igen och jag nickade smått.

  ”Robert jag vill prata med dig” var det sista jag hörde honom säga innan han stormade ut ur rummet.

 

Jasons perspektiv

  Robert kom in i vardagsrummet nu med kläder på och jag kolla ilsket på honom Han lovade att han skulle låta Brianna vara om hon vann deras vad och det gjorde hon. Så varför kunde han bara inte backa undan.

  ”Så vad ville du prata med mig om McCann?” frågade han när han satt sig ner och betedde sig som att inget hade hänt. Som att allt vore helt normalt.

  ”Vad  mitt problem är? Är du dum eller något? Nej vänta svara inte på det för jag kan redan svaret på den frågan. Jag du är fan dum i hela jävla huvudet. Vad tusan håller du på med. Du kan få en massa andra tjejer så varför ska du hänge upp dig på Brianna?”

  ”Just för den anledningen. Jag har aldrig träffat en tjej som har gjort så mycket motstånd”
  ”Har tanken slagit dig att det kanske är för att hon inte vill ha dig?”

  ”Åh hon vill ha mig Jason. Det kommer bara ta ett tag för henne att mjukna upp med iden utav mig. När hon slutar tro att jag är något hemskt monster så kommer allt funka precis som planerat”

  ”Robert du är ett jävla monster. Du behandlar tjejer som att dem inte var mycket mer värda än hund skiten under dina skor”

  ”Oh kom inte och spela som att du vore så mycket bättre än mig. Du är precis som jag är och du har vart med fler tjejer än jag”

  ”Ja men skillnaden på oss är att jag inte behöver tvinga mig själv på en tjej för att få henne” sa jag och såg hur Roberts blick svartnade. Han spände på händerna och käkarna hårt. Kollade med inget annat än hat på mig.

  Jag gav honom ett kort leende innan jag vände mig om för att gå upp till mitt rum. Men jag blev stoppad tvärt när Robert satte en rak höger i mitt ansikte. Jag log kort och skakade smått på huvudet.

  Han borde inte ha gjort det där.

 



 

Hinner inte läsa igenom just nu så gör det imorgon. Jag hoppas att det inte är för mycket fel och att ni gillar det.

 

Robert smällde till Jason. Hur tror ni det kommer att sluta?!?!

KOMMENRERA MASOR FÖR NÄSTA KAPITEL


Kommentarer
Postat av: camilla

Du är grym! Jag älskar novellen, Jason är så cool...haha aa...

2013-09-25 @ 07:16:08
Postat av: Anonym

OMG Jason Kmr flippa! Bråååååk ahha

2013-09-25 @ 15:37:15
Postat av: Emelie

Sjukt bra :)

2013-09-25 @ 15:50:51
Postat av: Celebnovell

Catfight!! xD Hahah sjukt bra! ♥

2013-09-25 @ 16:29:40
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Rebecka

Det här är väl kapitel 17 inte 16, för du har väl inte 2 kapitel 16?

2013-09-25 @ 16:36:22
Postat av: Emilia<3

så bra!

2013-09-25 @ 17:14:58
Postat av: Maria :*

Jätte bra! Lite småfel och så men det gör inget;) Och det är väl kapitel 17?

2013-09-25 @ 17:40:15
Postat av: Michelle

Jag älskar det :)

2013-09-25 @ 17:43:26
Postat av: Linn

hahahhaa.. HAHAHAHAHHAAHAHAH! robert är ett jävla creep o jag älskar Jason. yes, that's about it. oh, FIGHT FIGHT FIGHT!! nu är jag klar. =D kramis.

2013-09-25 @ 20:58:01
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Ida

Sjuuukt braa :)Älskar novellen ju!

2013-09-25 @ 21:18:41
Postat av: Anonym

HATAR ROBERT VÄRSTA PEDOFILEN JUU, Hahahahh...
SLUTEEET!! Abelakafakalsbaj, längtar!!❤❤

2013-09-26 @ 22:38:55
Postat av: sara

jävlar vad robert kommer få spö av jason asså! löwe it!!!!! <3 asbraaaaa

2013-09-30 @ 16:31:25
Postat av: Anonym

Har läst alla kapitlens nu och kommer följa din blogg!!! Du är så bra och jag älskar din novell! Att ha bara jason är skit kul att läsa om och hoppas att din andra novell också är men jason och så här, lite badboy stil:) de är kul att läsa om. Kram<3

Svar: Åh tack så mycket. Vad glad jag är att du gillar novell, var väldigt osäker på den i början :)Kram <3
Bieber My World

2013-10-01 @ 16:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback