kapitel 16 - Nej du är inte ledsen

 
TIDIGARE KAPITEL:

  Väll borta vid baren försökte jag få bort den mentala bilden som jag fick framför mig. En bild där Jason har sex med en annan tjej och av någon anledning så gjorde det mig svartsjuk. Men så kunde vi ju inte ha det eller hur?

  Om Jason inte tar så hårt på det här med att vi ska vara ett lyckligt och ett bra par, varför ska jag då det? Om han kan hålla på med andra tjejer så kan jag väll hålla på med andra killar. 

 



 

 

Jasons perspektiv

  Jag kom in i klubben igen efter att ha rökt klart min cigg och kollade runt lite i klubben för att hitta Brianna bort vid baren tillsammans med Chaz. Precis som jag hade bett henne om. Jag såg hur hon skrattade högt åt något som Chaz sa och Chaz höll på att ramla av stolen av hur mycket han skrattade. Han var så full, han skulle få världens bakfylla imorgon.

  Min blick gled tillbaka på Brianna och jag suckade högt. Jag ville gå över dit, jag ville dansa med henne igen. Men jag var rädd att om jag gjorde det så skulle jag tappa det igen. Och den här gången tappa det på riktigt. Ni vet inte hur svårt det var för mig att backa undan ifrån henne när hon sa åt mig att vi skulle sluta. Jag ville ha henne på alla sätt möjligt. Jag har aldrig velat ha en tjej så mycket i hela mitt liv. Sättet hennes kropp rördes i takt med min och hur hennes kropp kändes i mina händer. Hennes händer som var över nästan hela min kropp och låt mig inte ens börja prata om hennes läppar. Åh hennes läppar. Så mjuka och passade perfekt ihop med mina. Jag ville ha henne och det tog allt i mig att inte ta henne här och nu.

  ”Det var ett tag sen jag såg dig här nu McCann” hörde jag hur säga bakom mig och jag drogs ur mina tankar. I vanliga fall hade jag blivit sur om någon hade stört mig men jag måste säga att jag nu var rätt tacksam. Vem vet vad som skulle ha hänt med Brianna annars.

  Jag vände mig om och min blick fastnade på en blond kort tjej som kollade upp på mig med ett stort leende på läpparna ”Känner jag dig?” frågade jag och hon skrattade kort. Hon kollade kort ner i marken innan hon kollade upp på mig igen och tog dem få stegen som behövdes tills hon var uppressad mot mig.

  ”Nej det gör du inte men i det här tillfället så tar jag det som en bra sak då alla vet att du inte är med tjejer som du känner eller vart med tidigare”

  ”Och nu är jag inte med någon tjej. Jag har en flickvän nu om du inte har hört det”

  ”Oh jo jag har hört om det. Jag såg henne även när ni två dansade. Hon var inte särskilt snygg om du frågar mig. Du skulle kunna få så mycket bättre” sa hon med låg röst för att verka vara förförisk eller något. Men det funkade inte. Mina tankar var fortfarande på Brianna och jag tycker att det var rätt skrattretande att hon tycker att jag förtjänar bättre än Brianna. Hon är den mest fantastiska person jag träffat och han var absolut perfekt. Vänta. Kallade jag just en tjej perfekt? Jag kallar inte tjejer perfekta. Dem är antingen snygga, sexiga eller heta. Vad är det för fel med mig?

  ”Jag är ledsen. Du är säkert jätte trevlig och allt det där men vill inte såra min flickvän”

  ”Kom igen. Ingen behöver veta och vad hon inte vet kan ju inte skada någon eller hur?”  

  ”Det är sant men” var allt jag han säga innan hon drog in mig i en kyss. Hon pressad sina läppar mot mina och hennes kropp var så pass nära som den kunde komma. Jag tänkte dra undan men min kropp ville annat. Jag ville göra något annat än att bara kyssas, jag behövde det och eftersom Brianna inte kommer att hjälpa mig med det så får jag väll ta hjälp av någon annan. Är det helt fel? Kanske. Men det är ju inte riktigt som att jag och Brianna är i en riktig relation.

 

  Jag drog handen igenom mitt hår en sista gång innan jag gick ut ur badrummet. Jag började gå bort mot baren för att leta efter Brianna men stannade snabbt i mitt steg när jag såg henne vara en liten bit bort. Hon var borta vid bås sektionen eller vad man ska kalla det. Hon satt i någon killes knä och hade tungan ner körd i hans hals. Hennes händer var in flätade i hans hår och hans händer var över hela hennes kropp. 

  Jag spände ilsket nävarna och gjorde min väg över till dem. Puttade undan alla som stod i min väg när jag gick. Jag kom fort upp till dem och dem höll fortfarande på med varandra. Jag harklade mig högt så att dem skulle höra men dem verkade ignorera mig då dem fortsatte att äta upp varandra. Jag suckade irriterat och sparkade till killens ben vilket verkade få hans uppmärksamhet.

  ”What the fuck man? Vad är ditt problem? Ser du inte att jag är upptagen med något?”

  ”Jo jag kan se att du är upptagen med min flickvän” spottade jag fram och såg hur backade undan när han verkade koppla vem jag var. Han svalde högt och jag log smått ”Så om du inte har något problem så skulle jag vara väldigt glad om du tog bort dina händer från min tjej”

  ”Eh visst, inget problem mannen. Jag är verkligen ledsen, jag visste inte. Jag är”

  ”Nej du är inte ledsen” avbröt Brianna och jag gav henne en hård blick. Men hon kollade bara lika kalt tillbaka innan hon fortsatte ”Jag menar om du kan vara med andra tjejer så måste jag väll kunna vara med andra killar”

  ”Vad då andra tjejer?”

  ”Oh spela inte dum Jason. Alla vet att du hade sex med någon dum blond bimbo inne på toaletten och försök inte ens att neka det. Jag hörde det själv. ”Åh Jason hårdare, fucking shit McCann, precis där” Jag menar du var inte särskilt diskret om du försökte dölja det”

  ”Okej så vad om jag hade sex med en annan tjej? Hade du hellre velat att jag skulle ha sex med dig huh?

  ”Nej jag hade föredragit om du inte hade haft sex med någon över huvud taget. Vi ska föreställa det perfekta paret inför socialen och det hjälper inte om vi bara övertygar dem. Vi behöver övertyga alla för dem kommer att ställa frågor till folk som hänger här omkring” sa Brianna och jag bet ihop käkarna innan jag greppade tag om hennes arm för att kunna dra ut henne ur klubben. Jag drog med henne en bit bort så att vi kunde prata mer privat och jag hörde hur Brianna stönade klagande då mitt grepp om hennes arm  var väldigt tajt.

  ”Okej Jason du kan släppa mig nu. Vad tusan är ditt problem? Varför blev du tvungen att släppa mig hela vägen ut hit? Vi hade kunnat prata där inne du vet”

  ”Inte utan att uppnosiga och snokiga skit stövlar kommer att tjuv lyssna på vårt samtal”

  ”Och vad om dem lyssnar? Ingen tror att vi är ett par ändå”

  ”Det är ju för att du sitter och hånglar med någon random kille inne på klubben”

  ”Oh så du tänker skylla det här på mig? Den enda anledningen till att jag ens var med honom var för att jag hörde dig ha sex med den där tjejen. Var enda person inne på klubben kunde höra henne. Som kom inte och skyll på mig. För det är en jävla dubbelstandard om det bara går åt ena hållet”

  ”Grejen är ju bara att du ska ju vara den bättre utav oss. Det är du som ska vara den bra och pålitliga personen i våran relation”

  ”Kanske det men du behöver bättra dig också. Eller i alla fall låtsas som att du har bättrat dig. För hur mycket jag än håller mig duktig som du säger så kommer det ändå inte se bra ut om du går och har sex med varenda tjej som du är intresserad utav. Du behöver skärpa dig Jason. Du måste börja bete dig som att du är i ett riktigt förhållande för folk satsar pengar på hur länge vi kommer att hålla. Folk slår vad om hur lång tid det tar innan du kommer att sabba det. Folk förutsätter att du kommer att klanta dig. Dem alla prata om att det bara var en tidsfråga tills du skulle gå vidare till en annan tjej då du inte kan hålla dig till en och samma. Och det är okej för mig att du håller på så. Men dra inte in mig i något spel där vi ska låtsas vara ett lyckligt par om du inte kommer att spela med. Vi kan bryta det här om du vill, det är bara säga till så bryter vi det här avtalet. Jag kommer på något att säga till mina kompisar om hur vi gjorde slut” hon fortsatte att babbla men jag lyssnade inte mer. Jag försökte fortfarande få ihop vad hon nyss sa. Hon sa att vi kunde bryta det, att om jag fortsätter så här som kommer vi att bryta det. 

  Jag vill inte bryta vårat avtal eller vad man ska kalla det. För om vi bryter avtalet så kommer jag inte att se något mer utav Brianna. Vilket skrämde mig av någon anledning. Jag ville inte förlora henne, jag gillade att ha henne runt mig. 

  ”Nej gör det inte det. Vi måste fortsätta med det här. Jag klarar inte det här utan dig”

  ”Det spelar ingen roll om jag stannar eller inte så länge du kommer att vara med andra tjejer. Det är inte så värst övertygande om att du är i en seriös relation direkt”

  ”Jag vet. Jag bara. Vad ska jag göra annars då om jag inte kan vara med andra tjejer?”

  ”Vad menar du?” frågade hon och jag suckade högt. Inte speciellt taggad till att ha det här samtalet med henne. Hon skulle förmodligen inte ens förstå vad jag pratade om.

  ”Du vet. Eh jag, du vet”

  ”Nej uppenbarligen så vet jag ju inte då jag frågar”

  ”Jag har behov okej” sa jag snabbt och slängde ut med armarna frustrerat. Jag kunde inte kolla på henne så jag kollade bort från henne innan jag fortsatte ”Jag har behov och med tanke på att du är som du är så kommer jag ju inte att få något ifrån dig”

  ”Förlåt mig då. Förlåt mig för att jag inte är som alla andra horor där inne som slänger sig efter dig. Jag är inte tjejen dom har sex med en kille hela tiden på varje liten yta man kan hitta. Jag är ledsen att jag inte är den personen som du letar efter för du verkar uppenbarligen leta efter någon helt annan än mig. Jag trodde att det var hela poängen med att du tog mig, det skulle se ut som att du börjat bättra dig. Men uppenbarligen inte så varför tar du inte hon den där blonda bimbon där inne som du hade sex med. Jag menar, hon verkar ju vara rätt bra med tanke på hur mycket ni lät där inne” spottade Brianna ilsket fram men jag kunde se att hon blivit sårad. Hennes ögon fylldes utav tårar och jag fick genast skuldkänslor.

  Jag tog ett steg emot henne vilket bara resulterades i att hon tog ett steg bakåt. Jag försökte igen men hon fortsatte bara att backa undan från mig. Jag fortsatte att gå bak tills jag hade henne uppressad mot ena väggen till klubben. Jag stod med armarna på varsin sida utav hennes ansikte och lutade mig ner mot henne. Men hon vred bara bort ansiktet och kollade ner i marken. Jag suckade högt och greppade tag om hennes ansikte för att vrida upp hennes ansikte mot henne. Men hon stängde snabbt ögonen för att slippa kolla på mig och jag skakade smått på huvudet. Hon var så himla envis.

 

Briannas perspektiv

  ”Snälla Brianna kolla på mig. Jag menade det inte så. Jag bara, jag vill inte ha det med dig. Inte för att du inte ser bra ut eller något. Men det bara, det skulle bara bli väldigt stelt efter. Jag är bara med en tjej en gång och jag tror att du vet det också.Det skulle bara inte funka” sa han och jag öppnade ögonen för att möta hans intensiva.

 ”Jag förstår det och tro mig jag har inga planer på att vara med dig på det sättet heller. Men jag fattar bara inte vad problemet är att inte har sex. Jag menar det kan väll inte vara så svårt. Det är ju bara att du håller dina byxor på” Jason skrattade smått roat och skakade smått på huvudet.

  ”Tro mig, när man väll har haft sex så har man inte samma tankar som innan. Det är mycket svårare att sluta än du tror. Speciellt om du är en fest och sex galen person som jag” sa han och jag skrattade smått. Jag skiftade lite smått på mina fötter och lät åter igen min blick fall ner på marken. 

  ”Brianna kolla på mig” bad Jason och den här gången orkade jag inte tjafsa så jag kollade snabbt upp på honom.

  ”Jag vill fortfarande fortsätta på det här avtalet eller vad det är vi håller på med. Om du vill det så klart. Jag behöver verkligen det här men jag vill inte göra det om du inte vill fortsätta det här” sa han men jag skakade bara smått på huvudet till svar. Hade andra saker på tankarna.

  ”Vad tänker du på?”

  ”Inget jag. Jag bara börjar tröttna på att alla hela tiden pratar om sex och att det är så bra. Pressar mig till att ha det som att det inte vore något speciellt. Jag har alltid tänkt mig att det ska vara något speciellt första gången jag hade det, att det skulle vara med någon som du gillar. Men med tanke på hur alla pratar om det så verkar det inte så himla speciellt längre. Så varför hittar jag bara inte en random kille och blir av med det. Får det överstökat”

  ”Tro mig Brianna du kommer att vara glad att du väntade när du väll har det men någon som du gillar. Det är mycket mer speciellt om det är med någon som du gillar” sa Jason och jag kollade en aning chockat på honom. Sa han just det jag trodde att han gjorde.

  ”Vad vet du om det? Jag trodde inte att den store Jason McCann trodde på kärlek”

  ”Det gör jag inte. Men du gör det och så gjorde min brorsa Alex. Han sa att när man väll hittar den rätta så skulle allt falla på plats. Allt skulle få en mening igen och mitt liv skulle bli komplett. Han trodde på sann kärlek och att den skulle vara för evigt”

  ”Han verkar som en rätt vettig person. Är du säker på att han var din bror”

  ”Haha väldigt roligt. Men ja han var en av dem smartaste personerna jag kände. Men han var dum nog att falla för en tjej som var hans död” sa Jason och jag kunde se smärtan i hans ögon. Alex var den sista personen som Jason hade och han var nu död sen ett tag tillbaka. Så nu har han ingen kvar.

  ”Du vet. Du pratar inte särskilt mycket om honom. Jag har förmodligen bara hört dig nämna honom max 3 gånger eller något”

  ”Det är för att jag inte gillar att prata om honom så kan vi snälla släppa ämnet?”

  ”Jason jag tror att du skulle vara bra om du pratar om det. Det kan förmodligen hjälpa dig”

  ”Jag behöver inte hjälp Brianna. allt är perfekt som det är just nu” spottade han fram och jag hoppade smått till.

  Jag kollade snabbt ner i marken och lindade mina armar skyddande runt mig. Jason verkade märka förändringen i mitt kroppsspråk och beteende för hans blick mjuknade snabbt.

  ”Brianna förlåt. Det var inte meningen att fräsa åt dig. Jag bara. Min bror är ett känsligt ämne. Så snälla prata inte om det” sa han och jag nickade bara kort till svar. Men jag kollade upp på honom för att möta hans blick.

  ”Men hur blir det med vårat avtal?”

  ”Vi fortsätter som det var innan. Vi båda behöver uppenbarligen hjälp att komma bort från något eller någon i vårat liv”

  ”Dina behov och alla tjejer då?” 

  ”Jag ska försöka förbättra mig, jag ska tänka på det. Men du kan inte förvänta dig att det blir perfekt direkt för det här kommer inte att bli enkelt för mig”

  ”Oh kom igen. Blir du upphetsad så är det väll bara att smitta in på toaletten och ta hand om det. Du har ju fått en hand för en anledning” sa jag och Jason skrattade högt. Han skakade smått på huvudet innan han pressade sina läppar mot mina. Jag kysste honom snabbt tillbaka men det varade inte så länge då han inom kort drog sig undan.

  ”Vart kommer allt det här ifrån? Jag klagar inte för det är sexig men du brukar inte vara särskilt framåt när det är om sådana här grejor. Du har inte ens druckit särskilt mycket heller”

  ”Det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om. När jag satt med Chaz i baren så drack jag en aning. Sen efter att jag kom på dig med den där tjejen så drack jag ännu mer. Jag tror att jag även tog en body shoot om jag inte kommer ihåg helt fel”

  ”Du tog body shoots från någon?” frågade Jason chockat och kollade på mig med stora ögon på mig. Trodde uppenbarligen inte på det jag sa och jag skyllde honom inte. Det är inte direkt något som jag brukar göra.

  ”Ja det gjorde jag. Det var så jag träffade den där William killen....”

 

Jasons perspektiv

  ”Ja det gjorde jag. Det var så jag träffade den där William killen. Jag vill inte ens göra det först. Men alla började att heja och pusha mig så tillslut så gjorde jag det” sa hon och fnittrade smått efter. jag svalde högt när en bil utav Brianna som tog en body shoot ifrån mig kom upp i mitt huvud. Det var en sexig fantasi och jag gjorde en mental bock lista att vi skulle göra det någon gång när vi kommer hit igen.

  ”Var det någon som tog body shoots ifrån dig?”

  ”Nej jag tog bara en ifrån honom. Han ville ta av mig men jag kände mig inte bekväm med honom så jag ville inte ta av mig mina kläder”
  ”Okej så du känner dig inte bekväm med honom men du kan sitta och dela spott med honom utan problem?”

  ”Det låter så äckligt när du säger det så. Men ja jag gjorde det. jag ville få en reaktion ifrån sig och visa dig att jag kunde spela med samma regler”

  ”Det tror jag verkligen inte men vi skiter i det just nu. Du verkar ha druckit mycket så vad säger du om att jag tar med dig hem så att  du kan få sova lite” sa jag och hon nickade smått till svar. Jag gav henne ett litet leende och la en arm runt hennes midja för att dra med henne bort till bilen.

 



 

Har inte läst igenom det, gör det imorgon då jag måste lägga mig nu. Så hinner även inte skriva någotm

 

Men läs, njut och glöm inte bort att kommenter<3 :D


Kommentarer
Postat av: Vicky

SÅÅÅÅ BRAA !

2013-09-20 @ 07:13:08
Postat av: Emma

Meeeeeeer

2013-09-20 @ 08:09:35
Postat av: Sofia

väntat så länge på detta kapitlet!!!

2013-09-20 @ 08:22:06
Postat av: Michelle

Jag älskar det :)

2013-09-20 @ 10:57:43
Postat av: celebnovell

HUR KAN DU KOMMA PÅ SÅ PERFEKTA REPLIKER? Ena sekund slänger Jason ut något och i nästa gör Brianna det. Dom äger ut varandra gång på gång. Helt perfekt! <3

2013-09-20 @ 16:34:27
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Erika

Åh så himla bra! jag gillar att han heter Jason det blir liksom lite annorlunda då. Du är sjukt duktig!

2013-09-20 @ 17:15:38
Postat av: Maria :*

Jätte bra!!

2013-09-20 @ 18:27:23
Postat av: Anonym

Riktigt bra!

2013-09-21 @ 07:39:58
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-09-22 @ 00:52:39
Postat av: Manar

AMAZIIIIIIIIUUNG DU ÄGER SLUTA ALDRIG TYP DOG NÄR JAG LÄSTE!

2013-09-22 @ 16:25:25
Postat av: Ellen

Åhhh börja läsa din novell idag, och JAG ÄLSKAR DEN vill bara läsa meer!!!!😍😍😍😍😍❤

Svar: Då hoppas jag att du bli glad när jag säger att det kommer ett till kapitel imorgon ;D❤
Bieber My World

2013-09-22 @ 18:20:11
Postat av: evelina

MEEEEEEEEEEEER ♥

2013-09-22 @ 20:54:23
Postat av: Anonym

Kommer Brianna Och Jason bli tillsammans på riktigt nån gång? :)

Svar: Du får fortsätta läsa och se ;) Tänker inte avslöja något ;D
Bieber My World

2013-09-22 @ 20:56:02
Postat av: Rebecca ツ

ÅÅH SÅ BRA!! Blir så himla glad när jag ser att ett nytt kapitel kommit upp (: MEER :3

2013-09-23 @ 23:26:43
Postat av: Maria :*

Kommer ett kapitel idag?? Åhhh kan inte vänta till nästa kapitel kommer! Du är jätte grym på att skriva älskar din novell! Helt awesome!

Svar: Det kommer senare i kväll ;)
Bieber My World

2013-09-24 @ 16:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback