kapitel 26 - När? Var? Hur?

 
TIDIGARE KAPITEL:
  ”Jag vet och jag är ledsen. jag måste verkligen gå. Jag ringer dig senare”

  ”Okej” sa jag och efter en kort kyss var han ute ur huset. Jag kollade chockat efter honom och försökte få ett sammanhang på allt men inget gick ihop.

  Han verkade må bra i ena sekunden men i nästa så var han jätte konstigt. Jag vet inte hur jag ska beskriva det men han hade världens humörsvängning och betedde sig jätte konstigt.

 



 

 

  ”Vad menar du med att du aldrig skulle ha dödat honom. Han var ett hot för oss och han kunde ha gjort stor skada för oss alla” skrek Chaz och kollade på mig med stora ögon.

  Jag har kommit hem för bara någon minut sen och fått en panikattack. Okej jag kanske inte kan kalla det de men jag hade sabbat nästan hela hallen. Spegeln hade jag slagit sönder i tusen bitar, bordet som stod där hade jag brutit på mitten och allting som stod på det var också sönder. Jag hade andats häftigt när Chaz kommit inrusande och jag kan väll inte direkt säga att han såg chockad ut när han såg mig. Det här är ju inte riktigt första gången jag har sabbat något rum i vårat hus. Vi hade bara stått där tysta ett tag innan jag skrek åt honom att dem aldrig skulle ha låtit mig döda Brandon och nu var vi här.

  ”Ja men tro mig konsekvenserna som lyder utav det här är värre. Jag skulle aldrig ha dödat honom. Jag fattar inte ens varför han var i den här livsstilen. Han hade ju alla pengar i världen, han hade ingen anledning att vara här”

  ”Hur vet du hur han hade det? Han bodde i ett hus med sitt gäng precis som oss. Han var precis som oss Jason”

  ”Det är där du har fel. Han hade hur mycket pengar som helst han skulle aldrig ens behöva jobba men ändå leva bättre än vi gör”

  ”Jason vad i helvete pratar du om. Du vet att Brandon var ett hot för oss. Han hade bevis på dig, på oss som skulle kunna skicka in oss i fängelset för gott”

  ”Nu när jag tänker efter så tror jag inte att han var så dum. Han skulle kunna ha gjort det tidigare men han gjorde det inte. För att han visste att om han satte dit oss skulle han åka dit själv och tro mig, det skulle han inte ha råd med i den familjen han bor”

  ”Jason vad är det du vet som du inte berättar för mig? Du verkade må hur bra som helst när vi åkte hem från Brianna. Vad hände där efter?”

  ”Vi satte oss ner och pratade”

  ”Och?” pushade Chaz och kollade frågandes på mig. När jag inte svarade honom suckade han högt och kom upp till mig. Jag kände en hand på min axel men jag möte inte hans blick nu, min blick låg i marken ”Jason vad var det ni pratade om?”

  ”Du vet att Brandon hade en syster va? Fast vi kunde aldrig hitta henne då han gömde henne på något ställe?”

  ”Ja, jag kommer ihåg hur frustrerad du var när du inte kunde hitta henne, Men vad har det med det här att göra?”

  ”Fattar du inte?” frågade jag och kollade nu upp på Chaz som bara kollade frågandes på mig ”Brianna var hans syster. Det var Brianna som han gömde undan så bra för oss och helt ärligt så är jag glad att han gjorde ett sådant bra jobb att gömma henne”

  ”Vänta lite här. Brandon och Brianna är syskon?”

  ”Ja. Det är ganska uppenbart också om du frågar mig. Jag kan inte fatta att jag inte kopplade det tidigare. Jag menar jag visste att hennes brorsa hette Brandon och försvann för nästan exakt ett år sen. Hur många Brandon försvinner just under samma tid?”

  ”Väldigt få antar jag. Men vad ska du göra nu? Med Brianna menar jag” 

  ”Jag kan inte berätta det här för henne, det är bättre om hon inte vet att jag dödade honom”

  ”Jason hon förtjänar att veta. Du borde berätta för henne vad det var som egentligen hände honom. Du är skyldig henne så mycket”

  ”Jag vet att jag borde berätta för henne men jag kan inte. Jag är för självisk när det kommer till Brianna och jag vet att om jag berättar det här så kommer jag att förlora henne. Hon kommer aldrig att förlåta mig efter det här och jag kan verkligen inte förlora henne. Hon är det enda bra i mitt liv just nu”

  ”Jag vet det men tycker du inte att hon åtminstone förtjänar att veta vad som hände med hennes bror?”

  ”Det är klart att hon förtjänar det, hon förtjänar så mycket mer än vad jag kan ge henne. Men jag kan inte släppa taget om henne Chaz. Jag vet att jag inte känt henne så jätte länge men jag kan inte släppa henne nu. Jag kan lita på henne, jag kan säga allt till henne och jag vet att hon kommer att lyssna. Hon vet att jag har dödat ett X antal personer men hon står fortfarande vid min sida. Hur många tjejer skulle man kunna säga så om? Dem flesta skulle springa iväg så fort dem fick reda på vem jag är”

  ”Mannen jag förstår vart du kommer ifrån men” började han men jag avbröt honom. Jag visste vad han skulle säga och jag ville inte höra det.

  ”Chaz jag vet att hon förtjänar att veta, jag vet det. Men jag kan inte. Jag är en självisk jävel och jag kan inte släppa henne. Att berätta det här för henne skulle få henne att hata mig”

  ”Jason hon kommer inte hata dig”

  ”Det är klart att hon skulle. Jag är killen som dödade hennes bror. Jag vet hur det är att få reda på att ens bror är död och tro mig man gillar inte personen som dödade honom”
  ”Men det är ju stor skillnad mellan Amanda och dig. För det första så gjorde du det för att skydda dig. Sen för det andra så är du tillsammans med Brianna. Jag vet inte fall du har insett det än men hon gillar dig mannen. Hon är galen i dig och jag tror inte att hon skulle släpa taget om dig så lätt. Erkänn bara dina känslor för henne så väger du upp problemet lite” sa Chaz som att det vore världens bästa ide och jag harklade mig smått. Chaz kollade frågandes på mig och jag kliade mig smått i nacken.

  ”Vänta har du berättat för henne? När? Var? Hur? Vad gjorde hon? Hur reagerade hon?” frågorna bara flög ur Chaz och jag skrattade smått. Jag hade ingen chans att svara honom så fort han pratade.

  ”Det hände när vi var på den där dans saken. Jag ville inte dansa då jag inte vet hur och kom igen, alla vet att sådant skit inte är min grej. Men i alla fall. Eftersom jag inte ville dansa med henne ville hon dansa med någon annan. Vilket jag inte tillät, jag ville inte ha någon annan kille nära henne”

  ”Okej låt mig bara dubbel kolla. Du ville inte dansa med henne, men hon fick inte dansa med någon annan heller?” frågade Chaz och jag nickade smått med huvudet. Jag har nu insett hur dumt det egentligen var men jag är en avundsjuk jävel när det kommer till Brianna. Hon är min.

  ”Ja jag vet att det var korkat nu men det lönade ju sig. Eller först så bråkade vi lite då Brianna var sur på mig för att jag inte lät henne dansa och sen så typ erkände jag att jag gjorde det pågrund utav att jag gillade henne”
  ”Omg jag kan inte fatta det här. Den store Jason McCann har erkänt för en tjej att han gillar henne. Men var svarade hon?”

  ”Är det inte ganska uppenbart? Vi var hos henne idag”

  ”Hon erkände att hon gillade dig också?” frågade Chaz glatt och jag nickade smått till svar ”Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma. Jason McCann är i en relation och med en tjej som han inte använder för bara sex”

  ”Ja ja men kan vi snälla sluta prata om Brianna. Jag måste börja fundera på något annat. Har vi inte något jobb som jag kan arbeta med eller något?”

  ”Vi har ett jobb nästa vecka som behöver planers inför och sen så har du fortfarande några bomber att göra till det där gänget vi träffade förut”

  ”Bra. Jag går ner och fixar bomber. Samla killarna under tiden så kan vi ha ett möte inför nästa vecka”

  Chaz nickade bara kort till svar innan han gick iväg och jag gjorde min väg ner till källaren för att börja med bomberna. I hopp om att mina tankar på Brianna skulle försvinna. Vilket dem förmodligen inte skulle göra. Kanske några men det är två frågor specifikt som snurrar runt i mitt huvud.

  Ska jag berätta för henne? Kommer hon någonsin att kunna förlåta mig?

 

Briannas perspektiv

  ”Jason kan du inte berätta för mig varför du helt plötsligt försvann efter att jag berättat för dig om min bror?” frågade jag och Jason skakade smått på huvudet vilket lede till att jag suckade högt. Han kan vara så himla envis ibland vilket är himla irriterande för jag ville veta vad det var som hände för jag har inte kunnat komma fram till en bra förklaringen än.

  Det var två dagar sen han sprang iväg, alltså det är tisdag. Jag hade inte fått tag i honom förs än i dag då jag gick genom Chaz. Chaz hade sagt att dem hade jobb att göra och jag inte borde störa. Men jag kunde inte stanna borta och ville ha svar. Så jag lyckades få tag på honom och han bad mig att möta honom här så att vi kunde prata. Men det stoppade inte mig från att försöka att hitta en förklaring på det här men jag kunde inte. Jag kunde inte hitta någon koppling till att han hade reagerat som han hade gjort. Var det något jag hade sagt eller gjort? Hade jag sårat honom på något sätt? Kanske hade han börjat tänka på Alex när jag pratade om Brandon. Jag vet att Alex och Jason var tajta så jag vet att han vet hur det känns att förlora sin bror. 

  ”Brianna det är inget jag lovar dig, du jagar bara upp dig i onödan. Jag blandade bara ihop honom med en kille som jag brukade jobba med”

  ”Men du verkade så himla upprörd”

  ”Det är för att jag inte ville se dig så nere, jag känner igen känslan Bri så jag vet hur svårt saker kan bli. Sen så när jag såg bilden på honom ville jag dubbel kolla att en av mina killar inte hade dött” sa Jason och jag nickade smått. Jag litade inte helt på honom men det fanns ingenting jag kunde göra åt det. Jag visste bättre än att hålla på att tjata på Jason. Det skulle bara få honom irriterad och vi skulle verkligen inte komma någonstans.

  ”Du oroar dig bara för mycket babe, du måste sluta övertänka allt”

  Jag nickade återigen smått till svar innan jag hoppade ur bilen vi satt i. Vi hade parkerat utanför ett litet cafe som låg i närheten utav vart min skola låg. Vilket är en ungefär 15 minuter ifrpn vart jag bor. Jason hade bestämt sig för att ta med mig ut för våran första riktigt dejt. Jag hade först vart tveksam med tanke på vad som hände senast vi var tillsammans. Men jag tror att vi alla vet att jag inte kan hålla mig borta från Jason. Så han hade hämtat upp bara tio minuter efter att han övertygat mig, jag antar att han var i närheten för så fort går det inte att komma från honom till mig. Men nu är vi här och efter att ha pratat ostört i bilen i ungefär tio minuter så valde vi att äntligen gå in och äta. Äntligen jag håller på att svälta i gäl.

  ”Du kan gå och ta ett bord så beställer jag” sa Jason när vi kom in i cafet och jag mumlade ett kort ”okej” innan jag gick bort till ett ledigt bord. Jag satte mig på den bänken som var vänd åt Jasons håll så att jag kunde spana in honom ordentligt. 

  Han hade par mörka slitna jeans som hängde under rumpan -som alltid då- och jag måste erkänna att jag faktiskt börjat tycka att det är snyggt. Till det hade han en en tajt svart t-shirt och en skinnjacka. Han hade även en guldkedja tillsammans med hans två dogtags hängandes runt halsen. Sen så får vi ju inte glömma glasögonen som täckte hans vackra ögon. Åh jag ville se hans ögon, men han hade inte velat ta av solglasögonen då det var för soligt ute.

  ”Ursäkta är det här sättet upptaget?” frågade någon bredvid mig och jag kollade upp för att se att det var en kille något år äldre än mig som kollade ner på mig där jag satt. Han såg bra. Hans blåa ögon som stack ut då han hade en väldigt solbrun kropp. Hans hår var kort vilket var ett minus, jag gillade att leka med killars hår -speciellt när man kysser- Han verkade även vara rätt vältränad men det var inget i jämförelse med Jason. Han kunde inte mäta sig med Jason. Jason var så himla vacker på så många olika sätt. Jag vet att han inte gillar att bli kallad vacker -då det är något bara killar säger till tjejer- men jag kunde inte komma på något annat ord att beskriva honom med. Perfekt? Ja det skulle kunna funka men vacker är bättre enligt mig.

  ”Eh faktiskt så” var allt jag hann säga innan han slog sig ner mitt emot mig med ett kort ”tack” från hans sida.

  ”Eh jag är ledsen men jag är faktiskt här med någon och jag måste tyvärr säga att du inte kan sitta här”

  ”Vad då kommer din pojkvän att bli avundsjuk om han ser dig tillsammans med mig?”

  ”Nej han har inget att oroa sig för så det kommer inte att vara nödvändigt”

 

 
  ”Åh tro mig det är inte vad du kommer säga efter att jag är klar med dig baby. Du kommer knappt att kunna prata efter att ha skrikit mitt namn så mycket” sa han och blinkade smått med ena ögat mot mig. Jag kollade chockat på honom och kunde inte låta bli rysningen som gick igenom min kropp. Dock var det utav obehag och inte pågrund utav att jag gillade honom vilket verkade vara vad han trodde då han hade ett belåtet leende på läpparna.

  Jag skulle precis öppna munnen för att svara honom men någon annan han före mig. Och med någon annan menar jag Jason som nu stod bredvid mig med två muggar och muffins på en bricka som han fort ställde ner på bordet.

  ”Vad gör du här Dylan?” spotade Jason fram och jag kunde höra hatet i hans röst. Okej så uppenbarligen så känner dem varandra och med tanke på hur Jason reagerade så gillade dem inte varandra. Snarare motsatsen om man tänker på sättet dem kollar på varandra. Det är som att dem är redo att döda den andra vilket sekund som helst.

  ”Hej McCann det var ett tag sen nu” sa Dylan helt orört och flinade smått.

  Jag kunde se hur Jasons käkar spändes och hans nävar lika så. Oh god det här skulle inte sluta bra.

 



 

Här är det!! Kapitel 26 och man fick nu reda på att Jason dödade Brandon. Det var många som hade gissat det så hehhe, ja.

 

Eh i alla fall, det här kapitlet kanske inte verkar jätte roligt men det är ganska viktigt. Speciellt Dylan som kommer komma tillbaka senare då han kommer att ha en rätt stor del i novellen ;)

 

Dylan spelas utav Cam Gigande!!

 

1, Vad tror ni kommer hända nu? Mellan Jason och Dylan menar jag.

2, Hur tror ni Jason kommer göra nu? Med hela "jag har dödat Briannas bror" saken.


Kommentarer
Postat av: Janaaaaa

Åh gud va braa!
1.Vet inte vad som kmr hända, haha.
2.Jag tror han kmr berätta senare, han är bara rädd nu för att han vill it att hon ska hata hnm.

2013-12-08 @ 11:12:49
Postat av: Anonym

Omg så braaa

2013-12-08 @ 13:06:48
Postat av: Michelle

Jag älskar det :)

2013-12-08 @ 13:39:40
Postat av: Emelie

jätte bra ! :)

2013-12-08 @ 15:26:59
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Ariana

Jätte bra!
1: vet inte
2: hålla inne det ett tag till

2013-12-08 @ 16:25:52
Postat av: camilla

Gud vad braaa!!

2013-12-08 @ 21:19:30
Postat av: Linn

shiiiiiiit säger jag bara. vad är det med killarna!?!?! herregud, kan de inte ragga på ett värdigt sätt. god! men grymt skrivet o jag gillade Jason och Chaz samtal där i början. =) made me smile for some reason.
ehm... jag hoppas att Jason berättar för henne, eftersom hon förtjänar att veta vad som hände. men samtidigt vill jag inte att det ska hända för hon kommer ju vara minst sagt arg.
o jag gillar inte den här nya Dylan killen... who is he!?!?!?! me want to know. ;) hahahahah, MER GULLUNGE! kram.

2013-12-09 @ 13:22:46
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Ren perfektion! :D
1, Jag tror några slag kommer slängas hit och dit och sen kommer kanske Brianna lyckas dra bort Jason och gå ut ur caféet.
2, Det kommer säkert komma upp till ytan längre fram.

2013-12-09 @ 14:49:02
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: emilia

Så bra, meer

2013-12-09 @ 16:50:03
Postat av: Biebsworldstory

1. Han kanske slår Dylan o brianna ställer sig i mellan o får värsta smällen, men hoppas inte att hon får det
2. Han kommer nog berätta för elr senare för henne

Sjukt bra, tycker synd det där med att det är Jason som dödat hennes bror 😪 men älskar kapitlet love u ❤️

2013-12-09 @ 22:57:47
URL: http://biebsworldstory.blogg.se
Postat av: Ylvaaaa

As bra! ❤

2013-12-09 @ 23:02:39
Postat av: Biebsworldstory

Skulle du vilja göra länkbyte? Vore sjukt snällt ❤️
Om du skulle vilja det, Kommentera gärna på min blogg ❤️

2013-12-10 @ 06:55:19
URL: http://biebsworldstory.blogg.se
Postat av: Melissa

Någon som har en bra debattartikel.
Skicka till [email protected]

2013-12-11 @ 13:25:18
Postat av: Hedvig!

Åh sshit va bra! JAG DÖR.

2013-12-15 @ 10:33:36
URL: http://blondinerna.horseworld.se
Postat av: Fanny

Såååå otroligt bra!

2013-12-29 @ 21:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback